معاون اتحادیه اتاق های بازرگانی فدراسیون بلژیک از اعزام هیات تجاری بلژیکی به ایران تا دو ماه آینده خبر داد

ˈ ژاک کلوریح ˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری در نشست مشترک مدیران دستگاه های اجرایی، تشکل ها و فعالان اقتصادی مازندران در ساری بر توسعه و تقویت روابط ایران و بلژیک تاکید کرد و افزود : جمهوری اسلامی ایران برای اروپا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد : در بازدید از واحد های صنعتی، معدنی ،مناطق گردشگری و محصولات کشاورزی مازندران به قابلیت های این استان پی برده ایم.

کلوریح گفت : اتاق بازرگانی بلژیک برنامه ریزی برای اعزام هیات تجاری به مازندران را انجام خواهد داد و به طور یقین علاقه مندی بلژیکی ها برای سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری در مازندران به وجود می آید.

معاون اتحادیه اتاق های بازرگانی فدراسیون بلژیک اظهار داشت : ایجاد ارتباط مستقیم بازرگانان با اتاق مازندران را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

وی به اهمیت تجارت بین المللی الکترونیکی اشاره کرد و افزود : با توجه به مذاکرات اخیر دولت ایران و کم شدن شدت تحریم ها ، مبادلات پولی نیز تا حدی حل شده است.

او به میهمان نوازی و خلق خوش مردم ایران و مازندران اشاره کرد و بیان داشت: طبیعت استان مازندران بویژه تولیدات گل و گیاه این استان بی نظیر است.

کلوریح با بیان اینکه بلژیک علاقه مند به توسعه تجارت بین المللی با جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: امیدواریم در سفر دو ماه آینده هیات سرمایه گذاری بلژیک به ایران، روابط تجاری، اجتماعی و اقتصادی دو کشور تقویت شود.

ˈ غلام رضا عشریه ˈ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران هم در این نشست از وجود سه بندر و فرودگاه در استان به عنوان مهم ترین زیر ساخت توسعه تجارت خارجی یاد کرد و گفت : حوزه های صنعت ، معدن و کشاورزی از جمله شیلات ،دام و طیور ، خدمات فنی و مهندسی و فعالیت های دانش بنیان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و توسعه تجارت با بلژیک است./س

برچسب ها: اعزام ، ایران ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.