"حسین نوش آبادی" گفت:‌ اگر به اثری که به شکل دیجیتال ارایه شده عنوان نرم افزار اطلاق شود، پدیدآورندگان آن مشمول قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای مصوب 1379 می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "حسین نوش آبادی"، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: بر اساس رویه ایجاد شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت این نوع آثار در حال حاضر توسط دفتر رسانه های دیجیتال (it) انجام می شود.
 
وی بر اولویت عرضه ی تولیدات فرهنگی و محصولاتی با موضوع هویت ملی و فرهنگ اسلامی _ ایرانی در زمان برگزاری نمایشگاه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تاکید کرد و گفت: جشنواره « فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال » فرصتی برای شناسایی و ارزیابی آخرین دست آوردهای تولیدات رسانه های دیجیتالی فراهم می کند.
 
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این جشنواره می تواند ظرفیت های فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال  و آخرین دستاوردهای این حوزه را که در واقع بیانگر توانمندی های تولید محتوای بومی است به نمایش بگذارد.
 
نوش آبادی از نمایشگاه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به عنوان محلی برای عرضه رقابت سالم میان تولید کنندگان دیجیتالی یاد کرد و گفت: این نمایشگاه موجب حضور و مشارکت حداکثری تولید کنندگان محتوا و فعالان حوزه  های فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال می شود.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جشنواره فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را در توسعه سطح دسترسی جامعه به رسانه های دیجیتال موثر دانست و افزود: بی شک این جشنواره مهمترین رویداد کشور در زمینه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است و نقش موثر و تعیین کننده ای در فرهنگ استفاده از محصولات دیجیتالی در جامعه ایفا می کند.
 
وی ساخت انیمیشن های بازی، فیلم و ... در حوزه فن آوری اطلاعات و دیجیتال مثبت ارزیابی کرد و گفت: با نظارت مناسب بر این دستاوردها می توان آینده روشنی در این زمینه را برای کشور پیش بینی کرد.
 
نمایشگاه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از 8 تا 11 اسفند ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار