ارتش سوریه با پیشروی در منطقه دیرالزور کنترل خود بر بخش های مهمی از روستاهای این شهر را تحکیم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، یگان‌هایی از ارتش سوریه پس از درگیری های شدید با گروههای مسلح، کنترل خود را بر بلندهای مشرف بر روستای المروعیه و بخش های بزرگی از اطراف این روستا در دیر الزور را تثبیت و تحکیم کردند. گروه دیدبان مخالف سوری، از کشته شدن دهها تن از افراد مسلح از جمله 3 تن از فرماندهان آنها در درگیری‌ها با ارتش در اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور خبر داد. این در حالی است که دوربین المنار در محله الجبیله در این شهر گشتی زده و از انفجار و انهدام تونل های مربوط به افراد مسلح به دست ارتش سوریه با هدف قطع ارتباط میان آنها  فیلمبرداری کرده است.

"جعفر مهنا" گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره گفت اینجا محله الجبیله در دیر الزور است. اوضاع این محله حاکی از وقوع نبردهایی شدید در اینجا است. دور بین گروه خبری المنار به همراه یگان‌های مهندسی رزمی ارتش سوریه که از تاکتیکی متقابل در قبال تونل‌ها و سرداب های گروه‌های مسلح استفاده می کند در این محله گشتی زده است. این اقدام بسیار دقیق و حساس است و هوشیاری مهمترین ویژگی آن است. منفجر کردن این گذرگاههای زیر زمینی با یک شبکه ارتباطی سیمی انجام می شود. اکنون لحظه نهایی برای ضربه زدن به شبکه ارتباطی گروههای مسلح است. 

گفتنی است در ضمن پخش گزارش تصاویر مربوط به قرار دادن مین‌ها و مهمات انفجاری الکتریکی به وسیله ارتش در این تونل ها و منفجر کردن آنها پخش شد. 

گزارشگر شبکه افزود نبردها در دیر الزور به جنگ در بیابان ها منحصر نیست بلکه محاصره کانون های حضور نیروهای مسلح در این شهر و انهدام شبکه های ارتباطی زیر زمینی میان آنها به مهمترین ویژگی آن تبدیل شده است.

یکی از افسران ارتش سوریه گفت: «در چارچوب جنگ تونل‌ها در استان دیر الزور، نیروهای ارتش سوریه اقدام به پایش تحرکات نیروهای مسلح و نصب کمین بر سر راه آن‌ها در زیر زمین و داخل شبکه ای از تونل‌ها به منظور جلوگیری از دستیابی گروه‌های تکفیری به اهدافشان می کنند.»

گزارشگر شبکه در پایان افزود پس از فشار برگرو‌ه‌های مسلح و ناگزیر کردن آن‌ها به خروج از پناهگاه‌هایشان، ارتش سوریه به تحت تعقیب قرار دادن آن‌ها و جستجو برای یافتن آثاری از آنها تلاش می کند. از این رو آن گروه‌ها در زمان عقب نشینی خود اقدام به آتش زدن منازل و خانه های مردم می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار