مدیرکل انتقال خون استان همدان از اهدای 34 هزار و 61 واحد خون در 11 ماهه امسال در همدان خبر داد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،دکتر افشین محمدی، اظهار کرد: در 11 ماهه امسال 42 هزار و 36 نفر در استان همدان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 34 هزار و 61 تن موفق به اهدای خون شدند و مابقی به علت بیماری‌های مختلف موفق به اهدا خون نشدند.

وی افزود: از کل مراجعه‌کنندگان در 11 ماهه امسال 20 درصد موفق به اهدای خون نشدند و عدم اهداء خون آنها به علت بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی و ویروس‌های مختلف بوده است.

محمدی تصریح‌کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در همدان 32 هزار و 541 نفر آقا بودند که 95.53 درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌دهند و خانم‌ها تنها 4.5 درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در استان همدان 16 هزار و 625 نفر از اهداکنندگان مستمر بودند که 49 درصد جمعیت اهداکنندگان را تشکیل می‌دهند و این آمار رقم بسیار خوبی است که مجموعه انتقال خون به دنبال افزایش تعداد اهداکنندگان مستمر است.

مدیرکل انتقال خون همدان خاطرنشان کرد: در 11 ماهه سال گذشته تعداد اهداکنندگان خون 33 هزار و 794 مورد بود که در سال جاری به 34 هزار و 61 واحد خون رسیده بنابراین آمار اهداکنندگان در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جزئی داشته است.

وی به میزان تقاضای گروه‌های خونی اشاره کرد و گفت: گروه‌های خونی RH منفی در اهداکنندگان خون کمتر است البته همان‌طور که آمار اهداکنندگان بیشتر از گروه‌های خونی مثبت هستند بیشترین نیاز گروه‌های خونی مثبت است،‌ همچنین با توجه به اینکه بیشتر جراحی‌های کشور در تهران انجام می‌شود مجموعه انتقال خون همدان خون‌های مازاد را به تهران ارسال می‌کند.

محمدی ادامه‌داد: در سال‌جاری دو مورد گروه خونی نادر در همدان برای اهدا خون مراجعه کردند که این گروه‌های خونی زیرگروه‌های فرعی هستند و در صورت مواجه‌ شدن با این شرایط سازمان انتقال خون کشور بانک اطلاعاتی این گروه‌های خونی را دارد و در صورت نیاز باید از سازمان انتقال خون کشور درخواست خون کنیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تعداد اهداکنندگان خون در بهمن‌ماه سال جاری رشد چشمگیری داشته که امیدواریم تعداد زیادی از شهروندان به اهداء خون تشویق شوند.

محمدی گفت: مجموعه انتقال خون تمامی روزها به جزء روزهای جمعه و روز عید تعطیل بوده اما در سایر روزها پذیرای شهروندان برای اهدای خون است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: همدان ، گروه خونی ، نادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.