رئیس سازمان مناطق آزاد درباره قیمت‌گذاری تورهای گردشگری در مناطق آزاد اظهار داشت: ما در قیمت‌گذاری تورها هیچ دخالتی نمی‌کنیم و آنها در بازار رقابتی کار می‌کنند به هیچ وجه در مناطق آزاد سیاست‌مان کنترل قیمت نیست بلکه ایجاد رقابت فضای سالم و از بین بردن انحصار است.

اکبر ترکان مشاور رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: مشکل صنعت نفت کشور در قراردادها چهارچوب حقوقی نیست بلکه طرح کلی توسعه میادین نفتی است که در چارچوب قراردادهای جدید نفتی مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: این که گفته می‌شود در صنعت نفت ایران خارجی‌ها حضور پیدا کنند یا نه ؟ ما به طور یقین به همکاری شرکت‌های خارجی نیاز داریم اما نه در الگوی زنگنه اول بلکه می‌خواهیم نوع همکاری متفاوتی را پایه گذاری کنیم  
 
مشاور رییس جمهور با بیان اینکه شرکت‌های خارجی بایستی ریسک‌های قابل مدیریت داشته باشند افزود: وجود عدم قطعیت تصمیم گیری را تحت تأثیر قرار داده و حضور شرکت‌های خارجی را کم‌رنگ می‌کند ما باید عدم قطعیت‌ها را کمتر کنیم و ریسک‌ها را به حداقل برسانیم  
 
ترکان در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت اظهار داشت: آن چیزی که نظر مقام معظم رهبری است این نیست که نفت نباشد بلکه ایشان تأکید بر این دارند که نفت نباید صرف بودجه جاری کشور شود.
 
وی تأکید کرد: نفت یک سرمایه ملی است که باید به سرمایه ماندگار تبدیل شود تا نسل‌های آینده از آن بهره‌مند شوند.
 
ترکان گفت: در واقع روح اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و توانایی‌های خودمان است حتی وقتی می‌خواهیم در عرصه دیپلماسی‌های جهانی پیش برویم زمانی این ممکن است بر توانایی درونی تکیه کنیم و این توانایی درونی است که ما را به سمت توانایی دیپلماسی خارجی سوق می‌دهد.
 
وی در خصوص قیمت‌گذاری تورهای گردشگری در مناطق آزاد اظهار داشت: ما در قیمت گذاری تورها هیچ دخالتی نمی‌کنیم و آنها در بازار رقابتی کار می‌کنند به هیچ وجه در مناطق آزاد سیاست‌مان کنترل قیمت نیست بلکه ایجاد رقابت فضای سالم و از بین بردن انحصار است.
 
وی تأکید کرد: ما باید در مناطق آزاد با توسعه گردشگری و با استفاده از روش‌های درست کاری کنیم که فرزندانمان بیشتر به مکان‌های تفریحی مناطق آزاد کشورمان سفر کنند چرا که جذابیت‌های تورهای گردشگری کشورهای همسایه با وجود تمامی فرهنگ‌های نادرست فرزندان ما را جذب ‌می‌‌کنند و اثرات مخربی را در رفتار آنها دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
اون جاهایی هم که هستید دردی را دوا نمی کنید..
Germany
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
جناب آقای ترکان
اساسا وظیفه شما چیه؟
حمایت از مردمی که به دولت شما رای دادن یا سرمایه دارانی که شمارو پشتیبانی کردن؟
آخرین اخبار