یک کار‌شناس سیاست خارجی گفت: عمده نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیشرفت تکنولوژی در کشورمان است و توجیهات آمریکا مبنی بر مذاکره کردن بر سر موشک بالستیک کاربردی ندارد و اروپا هم با شرایطی که دارد علاقه‌مند نیست که دنباله‌رو خواسته‌های آمریکا باشد.

"مصیب نعیمی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اظهارات وندی شرمن در فلسطین اشغالی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از بدو امر درصدد بودند تا در مذاکرات ایران و ۱+۵ فرمولی را ایجاد کنند تا بتوانند مطالباتی را که طی سال‌های فشار نتوانسته بودند به‌دست آورند را محقق کنند به همین خاطر موضوعاتی مثل موشک بالستیک، حقوق بشر و حمایت از تروریسم توسط ایران را پیش کشیده‌اند.  
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضع ایران مشخص است و طرف‌های دیگر مذاکره نگران برهم خوردن توافق ژنو هستند به همین خاطر به آمریکا توصیه می‌کنند که به مذاکرات ادامه دهند.  
 
نعیمی اظهار داشت: آمریکا به اصول دیپلماتیک پایبند نیست و شاید به هر بهانه‌ای که مطرح شود زیر تعهدات خود بزند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی افزود: داشتن سلاح دفاعی حق طبیعی هر کشوری بوده و آمریکا نمی‌تواند خواسته‌های نامشروع خود را به کشور عضو سازمان ملل تحمیل کند؛ البته ایالات متحده به کشورهای عربی همسایه ایران سلاح‌های بسیار خطرناکی فروخته است.  
 
وی ادامه داد: عمده نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیشرفت تکنولوژی در کشورمان است و توجیهات آمریکا مبنی بر مذاکره کردن بر سر موشک بالستیک کاربردی ندارد و اروپا هم با شرایطی که دارد علاقه‌مند نیست که دنباله‌رو خواسته‌های آمریکا باشد.  
 
نعیمی اظهار داشت: مقامات آمریکایی هرگاه که به رژیم صهیونیستی می‌روند از مسائلی صحبت می‌کنند که قابل تحقق نیست اما مهم برای آن‌ها این است که مطابق با سلیقه صهیونیست‌ها صحبت کنند.  
 
وی افزود: اظهارات شرمن نشان از یک زد و بند سیاسی دارد و با این مانور می‌خواهند هزینه‌هایشان را بکاهند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اروپا نمی‌خواهد فرصت ایجاد شده را از دست بدهد به همین خاطر صحبت‌های شرمن در فلسطین اشغالی را جدی نمی‌گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار