پلیس پاکستان روز دوشنبه از افزایش شمار تلفات و زخمی های انفجار دیروز در مسیر خودرویی نزدیک یک پاسگاه پلیس در شمال غربی این کشور خبر داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس،  بنا بر اعلام اقبال خان، از مقامات پلیس پاکستان انفجار دیروز مسافران یک سه چرخه موتوری و یک مینی بوس را در کوهات ، واقع در حدود 150 کیلومتری غرب پایتخت هدف قرار داد و 14 کشته و 15 زخمی برجا گذاشت. 

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما منطقه کوهات پیشتر نیز صحنه حمله شورشیان طالبان و گروههای فرقه ای متحد طالبان علیه اقلیت شیعه این منطقه بوده است؛ اقلیتی که در حومه و داخل این شهر پراکنده اند. 

به گفته اقبال خان و فاضل نعیم، از دیگر مقامات پلیس پاکستان، خودروهایی که هدف انفجار دیروز قرار گرفتند عازم منطقه ای بودند که اکثریت جمعیت آن شیعه است، بنابراین گمان می رود مسلمان شیعه هدف اصلی این حمله بوده اند. 

ناصر دورانی، رئیس پلیس یکی از ایالت های شمال غربی پاکستان گفت نیروهای امنیتی عملیات ضدشورشی در این منطقه اجرا کرده اند. 

شورشیان طالبان در مبارزه خونین برای سرنگونی دولت پاکستان و اجرای قوانین شریعت اسلامی سختگیرانه خاص خود، دهها هزار تن از مردم این کشور را کشته اند. 

 دولت پاکستان به تازگی مذاکرات صلح را با طالبان آغاز کرد، اما مذاکرات پس از کشته شدن 23 نظامی به دست شاخه ای از این گروه شورشی و انفجار در شهر بندری کراچی - که به کشته شدن 13 نفر منجر شد و شورشیان مسئولیت آن را بر عهده گرفتند- متوقف شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار