"پرایوت چان اوکا" فرمانده ارتش تايلند خواستار گفتگو برای پايان دادن به بحران اين کشور شد؛ همچنین خبری مبنی بر خروج نخست وزیر تایلند از پایتخت منتشر شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز، این خبرگزاري در خبري فوري اعلام کرد فرمانده ارتش تايلند خواستار گفتگو براي پايان دادن به بحران اين کشور شد و اعلام کرد ارتش هيچ برنامه‌ای براي مداخله ندارد. 

"پرایوت چان اوکا"  در نطقی تلویزیونی اعلام کرد در مقایسه با ناآرامی های سال 2010 ، گروه های بیشتری در اعتراضات امسال شرکت داشتند و تشخیص اینکه چه کسی به کدام گروه تعلق دارد دشوار است. 

ارتش که آتش اعتراضات را در سال 2010 فرونشاند از زمان روی کار آمدن نظام پادشاهی در تایلند در سال 1932 بارها اقدام به کودتای نظامی کرده است. 

ارتش تایلند ، دولت تاکسین شیناواترا برادر یینگلاک شیناواترا نخست زیر کنونی این کشور را نیز در سال 2006 سرنگون کرد. 

همچنین  از سوی دیگر دفتر نخست وزیری تایلند امروز دوشنبه اعلام کرد یینگلاک شیناواترا نخست وزیر ، پایتخت را ترک کرده و در مکانی در حوالی بانکوک مستقر شده است. 

این دفتر اعلام کرد شیناواترا در بانکوک حضور ندارد و از مکانی واقع در 150 کیلومتری پایتخت به ایفای مسئولیت های رسمی خود می پردازد. 
دفتر نخست وزیری تایلند به محل دقیق استقرار شیناواترا و اینکه چند روز از خارج از پایتخت به انجام مسئولیت های خود خواهد پرداخت اشاره ای نکرد. 

شیناواترا آخرین بار روز سه شنبه در ملا عام مشاهده شد و قرار است روز پنجشنبه در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد وی در بانکوک شرکت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار