مسئله‌ای که زیاد بر آن تاکید می‌شود، این است که آموزش زبان به کودکان، وقت بسیار زیادی لازم دارد حتی اگر پیشرفتی صورت نگیرد یا پیشرفت کم باشد، برای آموزش زبان به کودکان باید استقامت داشت.

لیلا رستم شیرازی، آسیب‌شناس گفتار و زبان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: والدین باید بدانند در آموزش زبان به کودک، اگر چه بازی‌ها موثر خواهد بود، اما نکاتی وجود دارد که همیشه باید به خاطر داشت، برای مثال والدین باید آموزش را برای کودک لذت‌بخش کنند. همچنین باید سعی کنند بفهمند کودک از چه چیزی خوشش می‌آید و از آن به عنوان پاداش در برابر کارهایی که مایلند کودک انجام دهد استفاده کنند.

وی افزود: همچنین باید از اینکه بازی‌ها به صورت تمرین یا کار درآید اجتناب کنند زیرا در این صورت نتایج مطلوبی برای کودک بجا نمی‌گذارد.

رستم شیرازی تصریح کرد: والدین باید وضعیت را کنترل کنند اگر می‌خواهند چیز جدیدی به کودکان آموزش دهند ضروری است که کنترل داشته باشند تا کودک کاری را انجام دهد که والدین می‌خواهند.

 این آسیب‌شناس گفتار و زبان خاطر نشان کرد: همچنین والدین باید در آموزش به کودکان به گفتار خود توجه کنند آن‌ها اغلب بدون اینکه متوجه باشند، یادگیری گفتار را برای کودک مشکل می‌کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، زبان ، کودک ، یادگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.