برای پیشگیری از رفلاکس و بروز سوزش سر دل، تا حد امکان باید از پوشیدن لباس‌های تنگ و بستن محکم کمربندن پرهیز کرد.

علیرضا امیرسلیمانی متخصص بیماری های گوارشی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: "سوزش سردل" می‌تواند بعد از خوردن غذا‌های سنگین، پرخوری و یا در هنگام خواب احساس شود و درمواردی این عارضه می تواند آزاردهنده بوده و به مدت طولانی ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر سوزش سردل زیاد طول بکشد می‌تواند موجب "التهاب مخاط مری" شود، افزود: در صورت پیشرفت التهاب مخاط مری، این عضو تنگ شده و احتمال خونریزی و مشکل شدن عمل بلع وجودخواهد داشت.

امیر سلمیانی گفت: برخی از عوامل می توانند موجب بروز یا تشدید رفلاکس معده و سوزش سردل شوند که البته این عوامل کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد عادت به پوشیدن لباس‌های تنگ دارند، تأکید کرد: برای پیشگیری از رفلاکس و بروز سوزش سر دل، تا حد امکان باید از پوشیدن لباس های تنگ و بستن محکم کمربند پرهیز شود.

امیر سلیمانی یاد آور شد: علاوه بر عوامل تغذیه‌ای که نقشی مهم در بروز رفلاکس دارند، برخی دیگر از عوامل نظیرکشیدن سیگار، وضعیت نامناسب بدن درهنگام خواب، درازکشیدن بعد از خوردن غذا و برخی از بیماری‌ها نیز در بروز رفلاکس و سوزش سر دل نقش دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رفلاکس ، سوزش سر دل ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار