اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز لایحه نظام یکپارچه بلیت الکترونیکی حمل و نقل عمومی شهر تهران را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چهل و هفتمین جلسه از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز با حضور 21 نفر از اعضا برگزار شد.

براساس این گزارش، در جلسه امروز شورای شهر لایحه نظام یکپارچه بلیت الکترونیکی حمل و نقل عمومی شهر تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت.

اقبال شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح جزئیات این لایحه گفت: این بلیت ها در ناوگان اتوبوسرانی ، مترو، بی آر تی ، پارکومتر ها و پارکینگ های مکانیزه قابل استفاده خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس این مصوبه کارت های اعتباری مدت دار مترو با قیمت 55 هزار تومان و سقف استفاده 100 هزار تومان و همچنین کارت‌های یک ساله اتوبوس با قیمت 80هزار تومان و تا سقف استفاده 120هزار تومان خواهد بود.
 
عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: کارتهای مدت دار مشترک اتوبوس و مترو با قیمت 120هزار تومان و تاسقف استفاده 150هزار تومان ارائه خواهد شد.

شاکری با اشاره به جزئیات کارتهای مبلغ‌دار مترو براساس این مصوبه اذعان داشت: کارتهای مبلغ‌دار به سه صورت، کارتهای 30هزار تومانی با 10درصد تخفیف، کارتهای 60هزار تومانی با 20درصد تخفیف و کارتهای 100هزار تومانی با 30درصد تخفیف عرضه خواهند شد.
 
به گفته این عضو شورای شهر براساس این مصوبه برای استفاده اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، معلولان، افراد دارای کارتهای منزلت، خانواده ایثارگران و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) معافیت‌های مختلفی در نظر گرفته شده که براین اساس این افراد از 10تا 90درصد تخفیف به صورت متغیر برخوردار خواهند شد.
 
وی ادامه داد: هزینه کارتهای صادر شده در صورت استرداد قابل بازگشت خواهد بود و برای کسانیکه خواهان پرداخت نقدی هستند کارتهای الکترونیک نیابت صادر خواهد شد و هیچگونه پرداخت نقدی صورت نخواهد گرفت.

شاکری در ادامه بیان داشت: کارتهای نقدی بین 15تا 50  درصد گرانتر خواهند بود و این مصوبه از ابتدای سال 93 اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت الکترونیک تاکسی‌ها تا پایان سال 93 گفت: کلیه تاکسی‌ها تا پایان سال 93به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز خواهند شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز شورا حق‌الاجاره غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار نیز در دستورکار شورا قرار گرفت و مصوب شد که میزان قیمت اجاره این غرفه‌ها نسبت به سه سال گذشته بین 10تا15درصد افزایش داشته باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها: در47جلسه ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۵:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
یک سوال از شما داشتم آیا استقبال مردم از این کارت یک ساله در سال 93 مثل قبل است قطعا نمی باشد وشما اگر تا حدی هم به رفاه مردم فکر بکنید با توجه به تورم وافزایش قیمت بنزین که خود منجر به تورم بیشتر است وهزینه بالای حمل ونقل اقشار کارمند وکارگر ودانشجو بررسی بیشتری در نرخ گذاری قیمت این کارت ومحدودیت آن می کردیدقطعا روش های بهتری برای جلوگیری از سو استفاده از کارت وجود داشت. باتشکر
Singapore
محمد کامرانی
۱۳:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
به نظر من بايد کارت یکساله صادر شود اگر چه قیمت کارت بالا باشد.لطفا هرچه زود تر رسیدگی کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نازگل
۰۱:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
اصلا بدرد نمیخوره.اگه راست میگید نامحدودش کنید مثل قبل.وقتی به صرفتون نیس نمیکنید دیگه.مردم باید این همه هزینه کنن با این اتوبوسای شلوغ و گرم.مجانیم زیاده واسه این اتوبوسا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
خواهش مردم از مسئولان تو را به خدايي كه ميپرستن به فكر مردم باشند .چرا كارت يكساله مترو را جمع كردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
یه کار خوب برای مردم بدبخت انجام میدادید اونم که برای این ملت زیادی دیدشو همینم از مردم گرفتید .
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
تو را به خدا به فکر اقشار کم در آمد باشید کارت یک ساله خیلی به درد کارگران و کارمندان می خورد . لطفا کارت یک ساله را دوباره به دست مردم بدهید این انصاف نیست همه چیز گران می شود حقوق ما نه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۹:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
این چه فرقی کرد با کارت اعتباری!
اسمش و میذاشتین کارت مترو تخفیف دار ، نه سالیانه !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
لطفا كارت ها بدون سقف معين كنيد چون بعضي افراد هم هستند كه كارت ها را مي‌خرند ولي تا پايان سال انقدر استفاده نمي‌كنند پس نبايد براي افرادي هم كه بيشتر استفاده مي كنند سقف تعيين كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
چه خبره؟ مگه ما دانشجوها چه درآمدی داریم؟ این همه هزینه باید بپردازیم
آخرین اخبار