رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از شکست طرح‌هایی در سرنگونی نظام سوریه در تلاش است با ایجاد« ارتشی از گروه های مسلح » از مرزهای خود حمایت کند و جلوی هماهنگی بین ارتش سوریه و مقاومت در لبنان را در حمله احتمالی آینده به دمشق بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،  رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از شکست طرح منطقه ای و غربی در سرنگونی نظام سوریه در تلاش است با ایجاد« ارتشی از گروه های مسلح » از مرزهای خود حمایت کند و جلوی هماهنگی بین ارتش سوریه و مقاومت در لبنان را در حمله احتمالی آینده به دمشق بگیرد. 

 مردم سوریه پرسشهای زیادی درباره میزان هماهنگی بین گروه های مسلح و ارتش اشغالگر اسرائیل مطرح می کنند.

"محمد عید" خبرنگار المنار در دمشق در گزارشی گفت : صحبت‌ها از تلاش‌های اسرائیل برای ایجاد «دیوار حائل» در منطقه جنوبی سوریه همانند دیواری که اسرائیلی‌ها برای مزدوران خود در جنوب لبنان در دهه 1970 میلادی ایجاد کردند دیگر در حد حرف های سیاسی نیست بلکه عملیاتی شده است.

ارتباط بین رژیم صهیونیستی و مخالفان مسلح به ویژه در استان قنیطره به مرحله پیشرفته ای رسیده است.

المنار سپس به اظهارات یکی از افراد مسلح در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

این فرد مسلح سوری گفت:« اگر شارون هم بیاید او را روی چشم خود می گذاریم.»

علی مقصود کارشناس راهبردی سوری گفت:« عبد الاله البشیر سه ماه و نیم پیش زخمی شد و در بیمارستان صفد در فلسطین اشغالی بستری و درمان شد. ده روز بعد شایعه شد که عبد الاله مرده و دفن شده است اما او در همه این مدت در فلسطین اشغالی اقامت داشت تا فرماندهی ارتش موسوم به ارتش آزاد را به عهده بگیرد زیرا رژیم صهیونیستی احساس کرد طرحی که سوریه را هدف قرار داده در حال سقوط است و همه گروه های تروریستی نیز در حال متلاشی شدن هستند.»

رژیم صهیونیستی تلاش می کند به بهانه مسائل انسانی ، مرزهای امنیتی خود را ترسیم کند چرا که ملاحظات بشردوستانه در فرهنگ صهیونیست‌ها جایی ندارد. آنها مسائل انسانی را زمانیکه موضوع به ترسیم راهبرد جدید وتغییر تاکتیک قدیم مربوط می شود مطرح می کنند.

اسامه دنوره تحلیلگر سیاسی سوری گفت :«سه سناریو از ایجاد این نیرو وجود دارد. سناریوی اول از ایجاد این نیرو آن است که با موقعیت راهبردی حزب الله لبنان برابری کند. سناریو دوم آن است که ارتش و مقامات سوریه را در مراحل آینده مذاکرات در ژنو  مجبور کنند امتیاز بگیرند. سناریو سوم آن است که از سمت جولان اشغالی ، درعا و اردن بکوشند دولت سوریه را تحت فشار قرار دهند.»

منابع نظامی به المنار گفتند تقویت جبهه سویدا و مناطق شمالی و مرکزی در استان درعا و پیشرفت های مهم میدانی ارتش سوریه در جبل الشیخ باعث شده است رژیم صهیونیستی به طور جدی به فکر ایجاد دیواری از افراد مسلح بیافتد تا یگانهای زرهی ارتش سوریه را مجبور به عقب نشینی کند و جلوی هماهنگی با مقاومت لبنان را در هرگونه حمله احتمالی اسرائیل به سوریه بگیرد.

عید گفت : رژیم صهیونیستی پس از یأس و ناامیدی از سرنگونی نظام سوریه و شکست طرح منطقه‌ای و غربی‌اش ،‌ این بار با ایجاد یک  ارتش تلاش می کند از مرزهای این رژیم اشغالگر حمایت کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار