دکتر ساداتی نژاد گفت: ما از خیرین و واقفین به عنوان حامیان جهاد علمی در کشور یاد می کنیم و مطمئنیم اگر وارد این عرصه شوند اتفاقات خوب بسیاری خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ در نشست خبری اولین جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران  دکتر ساداتی نژاد رئیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری  دانشگاه تهران گفت:  خیرین واقعی شهدا هستند  که با وقف جان و خون خود این فضای آرام را برای آموزش در کشور ایجاد کرده اند به خصوص شهید علی محمدی که دانشمندان هسته ای در این دانشگاه بوده است.

وی افزود: بحث وقف از سالیان گذشته در کشور ما وجود داشته است در کشورهای غربی نیز  موقوفات زیادی برای پیشرفت علم انجام می شود به طوریکه در کشور آلمان 5 هزار و 933 موقوفه در سال 1991  یعنی 32 درصد به آموزش و پژوهش اختصاص داده شده است بزرگترین  و اولین دانشگاه آمریکا نیز  حدود 38 درصد از منابع خود را از موقوفات تامین می کند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در کشور ما هم در مدرسه سازی سلامت آموزش و پژوهش و مقولات مختلف  موقوفات بسیاری انجام شده است و از سال 90 هم کارهای هدفمندی بر روی موقوفات دانشگاه شروع شده که نوید خوبی را می دهد.

وی گفت: ما از خیرین و واقفین به عنوان حامیان جهاد علمی در کشور یاد می کنیم و مطمئنیم اگر وارد این عرصه شوند اتفاقات خوب بسیاری خواهد افتاد فقط ما باید ایجاد انگیزه کنیم و مشکلات دانشگاه را در اختیار آنها قرار دهیم و به همین منظور از دو ماه و نیم پیش شروع به جمع آوری نیازهای دانشگاه کرده ایم و در 4 اسفند ماه که اولین جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه برگزار می شود در قالب یک دفترچه در اختیار این خیرین قرار می گیرد.

وی ادامه داد:  تقریبا عرصه دانشگاه تهران بین 10 تا 12 میلیون متر مکعب است  یعنی 18 تا 20 درصد عرصه و اعیان دانشگاه تهران حاصل موقوفات خیرین است 110 متر مربع آزمایشگاه و خوابگاه، 4 هزار نسخه خطی، نقشه های قدیمی که نام خلیج فارس که بر روی آنها حک شده آثار هنری مختلف شامل 18 تابلوی نقاشی، 50 عکس و 87 "مجسمه مینیاتوری" از جمله آثار اهدا شده به دانشگاه تهران می باشند همچنین 300 میلیون تومان به صندوق باقرالعلوم این دانشگاه برای کمک به دانشجویان اهدا شده است.

وی گفت: تعداد واقفین در دانشگاه 25 نفر، واقفین فرهنگی 55 درصد و کسانی که در ساخت و ساز دانشگاه کمک کرده‌اند 120 نفر هستند که امیدواریم با ایجاد صندوق نیکوکاری دانشگاه و ایجاد دبیرخانه این جشنواره هر ساله تعداد بیشتری از این خیرین به جمع ما بپیوندند.

وی در پایان گفت: در این دانشگاه 250 هزار دانش آموخته وجود دارد که اگر تنها یک درصد از آنها  یعنی 250 به عنوان خیر در این دانشگاه فعالیت کنند بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: واقفین ، جهاد علمی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار