کاترین اشتون خواستار حفظ یکپارچه‌گی و تمامیت ارضی اوکراین شد. ‎

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "پانوراما-الشرق الاوسط" ، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته از سیاسیون در اوکراین خواست تا رفتاری مسؤولانه برای حفظ یکپارچه‌گی و تمامیت ارضی این کشور در پیش بگیرند.

اشتون در بیانیه‌اش اعلام کرد : اتحادیه اروپا انتظار دارد که تمامی اوکراینی‌ها رفتاری مسؤولانه داشته باشند و هدفشان دفاع از یکپارچه‌گی کشورشان و حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی آن باشد.

وی از هواداران رئیس جمهور برکنارشده و مخالفان آن خواست تا گفتگوهای سازنده را برای محقق ساختن آرمانهای قانونی و دموکراتیک ملت اوکراین ادامه دهند.

وی با استقبال از آزادی رهبر مخالفان "یولیا تیموشنکو" گفت :من از همگان می‌خواهم که به قانون و قانون اساسی احترام بگذارند و ما نیازبه حل دائمی بحران سیاسی در این کشور داریم.

شایان ذکر است که بیانیه اشتون به مانند پژواک همان چیزی است که فرانک والتر اشتان مایر در بیانیه شب گذشته خود آورده بود و از مسؤولان سیاسی در اوکراین خواسته بود تا یکپارچه‌گی و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کنند.

از سوی دیگر وزیر خارجه فرانسه "لوران فابیوس" نیز امروز یکشنبه از آزادی ناگهانی تیموشنکو استقبال کرد و خواستار دوری از خشونت در این کشور و حفظ تمامیت ارضی آن شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار