یک نقص عمده در نرم‌افزار موبایلی اپل به هکر‌ها امکان رهگیری ایمیل و دیگر ارتباطات کاربر را از طریق دسترسی به رمز‌گذاری‌ می‌دهد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛  هکر‌ها با سوء استفاده از این حفره امنیتی در نرم‌افزار موبایلی اپل می‌توانند به رمز‌گذاری‌کاربر دست پیدا کنند و در صورتی که فرد با استفاده از یک شبکه بی‌سیم نا امن مثلا با استفاده از wi-fi رستوران‌ها و اماکن عمومی به اینترنت وصل شود؛ هکر‌ها می‌توانند مبادلات بین کاربر و سایت‌های محافظت شده مانند جی میل و فیس بوک را مشاهده کنند و یا تغییر دهند. حتی اگر از موبایلی هم غیر از محصولات اپل است استفاده می کنید قبلا راجع به خطرات استفاده از اینترنت رایگان هشدارهایی داده بودیم .



استاد رمزنگاری دانشگاه جانز هاپکینز ، این نقص امنیتی را فاجعه‌ای فراتر از  تصور ارزیابی می‌کند.البته تا به حال درباره این نقص امنیتی شفاف سازی نکرده اما به نظر می‌رسد به روز رسانی‌ اخیر نرم‌افزار موبایلی اپل در واقع تلاشی برای وصله کرده این حفره امنیتی باشد.
کمپانی اپل به تازگی آپدیت جدیدی از سیستم عامل موبایلی خود را با شماره نسخه iOS 7.0.6 منتشر کرده است که برای رفع برخی مشکلات امنیتی پیش از ارائه iOS 7.0 برای آی‌دیوایس‌ها قابل دریافت است.


نسخه‌های قبلی iOS در برخی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها دارای مشکلاتی در تأییدنامه SSL بودند که در آپدیت جدید رفع شده است. استاد رمزنگاری دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید که بدون اصلاح این نقص امنیتی، هکر می‌تواند خود را به جای کاربر جا بزند و حتی به اطلاعات مالی او نیز دست پیدا کند.
برخی محققان امنیتی  می‌گویند که نقص مشابه در نسخه‌های فعلی از مک OSX وجود که در لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های رومیزی اپل استفاده می‌شود هم وجود دارد.
برچسب ها: دریچه ، اپل ، حفره خطرناک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ali
۰۱:۴۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
مجبور نیستن هر جا wi fi دیدن سریع متصل بشن . بازم اندروید بهتره کامل تره
United States of America
ali
۰۱:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
مجبور نیستن هر جا wi fi دیدن سریع متصل بشن . بازم اندروید بهتره کامل تره
-
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
آيفون فقط به واسطه اسمش مردم رو تلكه ميكنه.اندرويد خيلي هم عاليه.حداقلش ميدوني كه اژل نداري كه آمريكا هميشه همراهت باشه واسه جاسوسي
Iran (Islamic Republic of)
hamidreza
۱۱:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
آی او اس سیستم عامل ساده ایه. تو اندروید هر کار بخوای میتونی بکنی. در ضمن تمام محصولات اپل به وسیله ی سازمان جاسوسی آمریکا شنود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
عزیز من خودم اندروید استفاده میکنم واقعا محصولات اپل یه چیزه دیگن فقط هزینشو ندارم بگیرم ... واقعا عالین من خودم یه ام پی تری پلیرشو دارم گرفته بودم 200 به بالا واقعن محشره ... حتی بهتر ا8ز گوشی سامسونگ من!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۸:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
داداش کسی که آیفون اپل رو استفاده میکنه قبلا اندروید داشته و اونو پاس کرده ! مثل من ... آی او اس اپل قابل مقایسه با اندروید نیست اگر مدت کمی با آی او اس کار کنی میفهمی که اندروید نوعی اسبابه بازیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
hamidreza
۲۳:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
از امریکا بیش تر از این انتظار نمیره.
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۲۲:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
باز خوبه فقط هکرها با هزار زحمت میتونن از این یک دونه حفره وارد اپل بشن،اندروید که انقدر حفره داره مثله باب اسفنجی شده!!! نیازی هم به هکر نداره خودش بعده چند وقت هنگ میکنه!!!!فقط اپل و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
بیننده
۱۳:۴۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
بهتر فقط اندروید
آخرین اخبار