نماینده مردم تهران گفت: می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ افراط گرا ببندند، به نظر می‌رسد عده‌ای که خود به علت افراط گرایی مولد بحران و فتنه بوده‌اند با انتخاب شعار دو قطبی اعتدال گرا ، افراط گرا از هم اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه ریزی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز خطاب به ملت شریف ایران اظهار داشت: در آغاز سخن وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک خدمتگذار کوچک از ملت بزرگ ایران به خاطر حضور پرشورشان در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کنم، ملت ایران با این حضور به هنگام، دوستان انقلاب را شاد و دشمنان انقلاب را مایوس کرد، روح امام راحل و دل رهبر معظم انقلاب را شاد کرد.
 
وی ادامه داد: ملت با این راهپیمایی که به قول رهبر انقلاب پیام آن استقامت و وحدت بود به یاوه سرایی‌های آمریکایی‌ها پاسخ داد، مسلما این حضور باشکوه دست مذاکره کنندگان ایرانی را در مذاکرات هسته‌ای در مقابل دشمنان قوی‌تر کرده است، ملت حق انقلاب را با این راهپیمایی به جا آورد انشالله تیم مذاکره کننده کشورمان نیز در مذاکرات هسته‌ای توانسته باشد حق مردم را ادا کرده و بر سر حق ملت، آن چنان که باید استقامت کرده باشد.
 
نماینده مردم تهران اظهار داشت: از رئیس‌جمهور محترم نیز به دلیل سخنرانی متینی که در روز 22 بهمن ایراد کرد، سپاسگذاری می‌کنم.  
 
حداد عادل ادامه داد: مهمترین موضوعی که باید فکر و عمل ما را به خود معطوف کند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری آن را در روزهای اخیر به قوای سه گانه ابلاغ نمودند، این سیاست‌های نسخه درمان بخش مشکلات اقتصادی ماست و می‌تواند کشور را در مقابل تهدیدها بیمه کند، طبیعی است طبیب هر اندازه حاذق باشد و نسخه هر اندازه مجرب باشد تا زمانی که به آن نسخه عمل نشود اثرنخواهد کرد.  
 
وی با بیان این که مخاطب این سیاست‌ها همه مردم کشور به خصوص فعالان و کارآفرینان اقتصادی و بالاخص مسئولان قوا و دولتمردان و نمایندگان مجلس هستند گفت: خوشبختانه روسای قوا بلافاصله اهتمام خود را نسبت به اجرای این سیاست‌ها با ابلاغ راهکارهای مناسب نشان دادند، رهبر انقلاب رویکردهای حاکم بر این سیاست‌ها جهادی انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا و برون‌گرا بودن دانستند، این‌ها اصولی است که همواره باید مورد توجه ما باشد.  
 
حداد عادل تصریح کرد: بنده می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم که موفقیت در اجرای سیاست‌های کلی بدون آگاهی و همکاری عموم مردم حاصل نخواهد شد، براین اساس رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و همه کسانی که با مردم سرو کار دارند نظیر روحانیون و دانشگاهیان و اهل منبر و قلم و هنر وظیفه دارند مردم را از ماهیت این سیاست‌ها و اهمیت آن‌ها و نقش مردم در اجرای آن‌ها آگاه کنند.
 
وی با اشاره به بند 21 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: چنان که در بند 21 سیاست‌ها آمده به تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط‌های علمی و آموزشی و رسانه‌ای بپردازند تا به یک گفتمان فراگیر و رایج ملی تبدیل شود.
 
نماینده مردم تهران خطاب به ملت ایران اظهار داشت: خطاب به ملت عزیز عرض می‌کنم که لازمه دستیابی به اقتصاد مقاومتی حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی است، اگر بخواهیم سبک زندگی خود را از غربی‌ها بیاموزیم و پای تبلیغات آن‌ها بنشینیم و سعادتمند شدن را در تقلید سبک زندگی غربی بدانیم به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.
 
وی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف یکی از ابعاد مهم سبک زندگی اسلامی است که در گفتمان اقتصاد مقاومتی نباید فراموش شود، اقتصاد مقاومتی بدون صرفه جویی حاصل نخواهد شد و باید فرهنگ صرفه جویی را در جامعه خود احیا کنیم.  
 
حداد عادل تصریح کرد: نکته دیگر تاکید بر کار و تلاش در همه عرصه‌هاست، هیچ ملتی با کم کاری، تن پروری و کسالت به جایی نخواهد رسید، در جامعه ما کار کردن باید امری مقدس تلقی شود و سستی ورزیدن و شانه خالی کردن از کار مایه ننگ باشد مخصوصا جوانان باید در صرف اوقات خود در فضای مجازی که روز به روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شوند دقت کنند نباید سرگرمی جای کار کردن را بگیرد. 

نماینده مردم تهران در  ادامه خطاب به دکتر روحانی اظهار داشت: به وی عرض می‌کنم که مطمئن باشید در مجلس هیچ اراده جمعی و جناحی برای تضعیف دولت وجود ندارد، فرآیند تصویب بودجه در مجلس گواه صحت این مدعا است.
 
وی ادامه داد: جناب آقای روحانی، شما با شعار اعتدال به پیروزی رسیده‌اید، مردم انتظار دارند اعتدال توضیح داده شود تا هر کس نتواند خود را زیر نقاب اعتدال مخفی کند، این همان بلایی است که بر سر شعار اصلاحات آمد، ما نگرانیم که بعضی از فعالان فتنه  88 با شعار اعتدال به دولت شما راه یابند، آنان می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ افراط گرا ببندند، به نظر می‌رسد عده‌ای که خود به علت افراط گرایی مولد بحران و فتنه بوده‌اند با انتخاب شعار دو قطبی اعتدال گرا ، افراط گرا از هم اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه ریزی کرده‌اند.
 
نماینده مردم تهران افزود: جناب آقای روحانی هر افراطی افراط دیگری را در مقابل خود موجب می‌شود، وقتی روزنامه‌هایی موسوم به اصلاح‌طلب بعد از تغییر رییس  دانشگاه تهران با حروف درشت در صفحه اول خود آن را با عبارت "عزل شیرین فرهاد" یاد می‌کنند و یا رفتن او را آمدن امید قلمداد می‌کنند، مردم از خود می‌پرسند چرا باید همه مدیرانی که مشمول خدمت بوده‌اند عزل شوند، مگر آن مدیران چه گناهی کرده‌ بودند که در دولت اعتدال با همه آنها چنین رفتاری می‌شود.
 
وی ادامه داد: مردم از خود می‌پرسند این همه خوشحالی برای چیست، این کارها ، روش‌ها، با اعتدال نمی‌سازد و نمی‌خواهد و خود نوعی افراط است که به افراط دیگری منتهی خواهد شد، نمی‌توان گفت که چون دیگران چنین کرده‌اند ما هم باید همان روش را در پیش بگیریم، یک بار و برای همیشه باید به این شیوه خاتمه داده شود.
 
نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان مدیریت کشور را مانند توپ فوتبال هر 4 سال یا 8 سال یک بار از پای یک جناح به جناح دیگر پرتاب کرد، اصلاح این روش اگر در دولت اعتدال میسر نباشد کی میسر خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: نماینده ، مردم ، نطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار