دادگاه عالی سوئيس با صدور حکم، استفاده از القاب توهين‌آميز را نقض قوانين ضد نژادپرستي اين کشور ندانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وی؛  افزود دادگاه عالي سوئيس با صدور حکم، استفاده از القاب توهين‌آميز همچون "پناهجوی کثيف" را نقض قوانين ضد نژادپرستی اين کشور ندانسته است.(!)

بر اساس این گزارش؛ اين حکم در حالی صادر شد که يکی از افسران نيروی پليس سوئيس به رغم استفاده از اين گونه القاب توهين‌آميز در برخورد با مهاجری خارجی، همچنان آزادانه برای خود گشت مي زند.

اين پايگاه اينترنتي نوشت؛ "ديوان فدرال سوئيس" روز جمعه (بيست ويک فوريه) در حالی که به پرونده جنجال‌ برانگيز افسر پليسی در سال 2007 ميلادی اشاره می کرد، اعلام کرد استفاده از اين گونه عناوين و اظهارات، قوانين ضد نژادپرستی را نقض نمی کند.

اين افسر پليس در آوريل 2007 ميلادی، بعد از بازداشت مهاجری الجزايری در نمايشگاه تجاری در شهر بازل در شمال سوئيس، وی را به علت پناهجويی در اين کشور مورد توهين قرار داد.

به گزارش اين منبع، دادگاه اوليه رسيدگی به اين پرونده، افسر پليس را در نقض قوانين ضد نژادپرستی سوئيس مجرم شناخت و حکم تعليق وی را صادر کرد؛ اماحکم دادگاه اوليه مبنی بر مجازات اين افسر پليس در دادگاه استيناف لغو شد و پرونده در نهايت به دادگاه عالی سوئيس انتقال يافت؛ دادگاه عالی نيز در حکمش اعلام کرد نمی توان اين گونه الفاظ و القاب توهين‌آميز را در قالب نژادپرستی گنجاند.

اين پايگاه اينترنتي خاطر نشان کرد: کميته سازمان ملل در رفع تبعيض نژادی که پيش از اين با همه‌پرسی سوئيس درباره قوانين پناهندگی و مهاجرت و نيز منع ساخت مناره‌بر فراز مساجد مخالفت کرده بود، درباره حکم اخير دادگاه عالي سوئيس ابراز نگراني کرده است.

اين پايگاه افزود: توهين به مهاجر الجزايری که با انگيزه نژادپرستانه همراه بود، تازه‌ترين مورد از رشته رويدادهايي است که در ارتباط با نژادپرستی و تبعيض در اروپا صورت می گيرد.

گفتنی است، سال گذشته ميلادی، خوزه مانوئل باروسو، رئيس کميسيون اروپا درباره روند فزاينده نژادپرستی، بيگانه‌ستيزی، تعصب و تبعض در اروپا هشدار داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار