رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس درباره از سرگیری رابطه مسقیم ایران و انگلیس در آینده‌ای نزدیک، گفت: تعیین کاردار مقیم میان دو کشور نیازی به مصوبه مجلس ندارد.

عباسعلی منصوری‌آرانی نماینده مردم آران و بیدگل و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره از سرگیری روابط مستقیم ایران و انگلیس، اظهار داشت: بعد از اقدامات خصمانه و مداخله‌جویانه دولت انگلیس، مجلس شورای اسلامی در سال 90، در یک اقدام صحیح تصمیم به کاهش سطح روابط  دیپلماتیک با این کشور گرفت.
 
وی در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر کاهش سطح روابط میان ایران و انگلیس، تصریح کرد: در این مصوبه، دولت ملزم شد تا سطح روابط دیپلماتیک خود را با دولت انگلیس تا سطح کاردار تنزل دهد اما این دولت انگلیس بود که در یک اقدام یک طرفه روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرد، لذا از سرگیری روابط دیپلماتیک مسقیم جمهوری اسلامی ایران و انگلیس در سطح کاردار مقیم میان دو کشور  بر اساس مصوبه مجلس است.

 گفتنی است؛ ایران و انگلیس بعد از حدود دو سال به قطع روابط پایان دادند و  روابط مستقیم دیپلماتیک میان دو کشور در آینده‌ای نزدیک با تعیین کاردار مقیم و ثابت آغاز خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار