پس از متوقف شدن کمک‌های آمریکایی به ارتش آزاد سوریه از سال گذشته ، واشنگتن بار دیگر کمک‌های خود را به این گروه تروریستی ارسال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، ،پس از متوقف شدن کمکهای آمریکایی به ارتش موسوم به آزاد سوریه از دسامبر سال گذشته ، واشنگتن بار دیگر کمکهای خود را به این ارتش ارسال کرد.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: روز پنجشنبه اولین مرحله از کمک‌های آمریکایی به دست ارتش آزاد سوریه رسید.

 این در حالی است که  آمریکا کمک‌های خود به ارتش آزاد سوریه را در دسامبر سال گذشته متوقف کرده بود زیرا گروه مسلحی به نام الجبهه الاسلامیه برخی انبارهای سلاح ارتش آزاد را تحت تصرف خود درآورد.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روسی وی بر حمایت از راه حل مسالمت آمیز جنگ سوریه تاکید کردند. 

کاخ سفید اعلام کرد اوباما با همتای روسی خود در تماس تلفنی دیروز خود راههای پیش رو برای حل بحران سوریه و ضرورت پایبندی دولت سوریه به تعهدات خود در زمینه تحویل سلاح شیمیایی  را بررسی کردند.

پوتین و اوباما همچنین نگرانی‌های ایجاد شده را در زمینه بحران انسانی مورد بحث و بررسی قرار داده و بر تصویب قطعنامه ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل در زمینه حل بحران سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار