رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: حجم صادرات گمرکات استان اردبیل در ۱۱ ماهه امسال به مرز ۵۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال گذشته با ۴۰ درصد کاهش رو به رو هستیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدحامد عاملی افزود: این میزان صادرات اغلب از گمرک بیله سوار به مقصد کشورهای آسیای میانه، آذربایجان و روسیه انجام شده و در این مدت بیش از 75 هزار تن کالا با تنوع خاص به کشورهای هدف صادر شده است.

وی با یادآوری اینکه سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در توسعه و تقویت بخش صادرات در سال آینده تنوع بخشی به سبد کالایی صادرات و کشورهای هدف است گفت: ما در حال حاضر به بیش از 13 کشور جهان از استان اردبیل صادرات کالا و محصولات متنوع ارائه کنیم که در تلاش هستیم این تعداد را به بیش از 25 کشور ارتقا بخشیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزود: بازارهای کشور عراق، روسیه، افغانستان و ترکیه را از قابل ترین بازارهای صادراتی محصولات ایران برشمرد و گفت: با توجه به استقبالی که هموطنانمان در این مناطق از کالاهای ایرانی داشتند به نظر می رسد با کیفیت تولید محصول و دریافت گواهی های مربوط به این حوزه می توان در این باب به یک حرکت تحولی دست زد.

عاملی نوسانات شدید بازار ارز، عدم ثبات قوانین، اعمال محدودیت هایی برای صادرات، تورم، تحریم، هزینه های بالای تولید، کاهش مواد اولیه و رقابت ناپذیر بودن کالاهای ایرانی در قیاس با کشورهای دیگر از جمله علل و عوامل افت میزان صادرات در سال های اخیر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه سال جدید بیش از 12 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و بهاره از 15 اسفند ماه در جای جای استان اردبیل برای خرید راحت مردم و تأمین نیازمندی های شب عید برگزار می شود گفت: این نمایشگاه ها به مدت 10 روز انواع کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال تأمین کرده و نسبت به عرضه آن اقدام جدی را انجام می دهند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، حجم ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.