"شیمون پرز" در مصاحبه‌ای که شنبه در مطبوعات آلمانی منتشر شد، صدراعظم آلمان را به راهنما و مقتدای خود "بن گوریون" تشبیه کرد و مدعی شد این دو شخصیت توانستند معصومیت سیاسی خود را حفظ کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،"شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای که شنبه در مطبوعات آلمانی منتشر شد، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان را به راهنما و مقتدای خود "بن گوریون" تشبیه کرد و مدعی شد این دو شخصیت توانستند معصومیت سیاسی خود را حفظ کنند.

در حالی که مرکل قرار است روزهای دوشنبه و سه شنبه از فلسطین اشغالی دیدن کند ، "پرز "در این مصاحبه با روزنامه مونیخی "زودویچه زایتونگ" گفت : مرکل شایسته اعتماد و شخصیتی ارزشمند است .

"پرز "همچنین اعلام کرد: مقتدای من "دیوید بن گوریون" (بنیانگذار اسرائیل) یک نابغه و مردی با خصوصیات استثنایی بود. جنبه‌ای از شخصیت او که بیشترین تاثیر را بر من داشت، این بود که او معصومیت خود را حفظ کرد، که او وقیح نبود. صدراعظم آلمان نیز چنین ارزش‌هایی دارد. سیاستمدار بودن و حفظ معصومیت ، کار بزرگی است.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین در این مصاحبه از مجازات‌های احتمالی و تهدیدهای تحریمی که به سبب ادامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی علیه این رژیم مطرح می‌شود انتقاد کرد.

 "پرز" گفت:کسی که امروز از فکر تحریم‌ها تجلیل می‌کند یا اسرائیل را به این تحریم‌ها تهدید می‌کند فقط مسایل را بدتر می‌کند. وضع تحریم‌ها حماقت است . آلمان و اروپا تاکنون همواره به ما کمک کرده‌اند و به این حمایت ادامه می‌دهند. تحریم‌ها نامناسب است. در مقابل ، حمایت موجب ایجاد اعتماد می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار