یکی از مشاوران "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکراین روز شنبه خروج وی را از کیف تایید، اما اعلام کرد "یانوکوویچ" تصمیم ندارد از قدرت کناره‌گیری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از اسوشیتدپرس ، یکی از مشاوران "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکراین روز شنبه خروج وی را از کیف تایید، اما اعلام کرد "یانوکوویچ" تصمیم ندارد از قدرت کناره‌گیری کند.

تظاهرکنندگان اوکراینی روز شنبه کنترل را در پایتخت این کشور به دست گرفتند و خانه و دفتر کار رئیس جمهور را محاصره کردند.

نمایندگان پارلمان در جلسه‌ای اضطراری در مورد احتمال دو دستگی در کشور هشدار دادند. ساکنان بخش‌های غربی اوکراین نزدیکی بیشتر به اتحادیه اروپا را خواستار هستند و در بسیاری از شهرها ریاست جمهوری "یانوکویچ" را رد می‌کنند. از سوی دیگر، ساکنان بخش‌های شرقی روابط نزدیک‌تر با روسیه را خواستارند.

"هانا هرمان" یکی از متحدان نزدیک "یانوکوویچ" گفت "یانوکوویچ" به یکی از شهرهای واقع در شرق کشور سفر کرده است که در آن شهر حامیان بسیاری دارد.

وی افزود: به رغم خواسته بسیاری از مردم، "یانوکوویچ" قصد خروج از کشور را ندارد."هرمان" تصریح کرد رئیس جمهور قرار است با رای‌دهندگان در مناطق شرقی کشور دیدار کند و سخنرانی تلویزیونی داشته باشد.

 "یانوکوویچ" و مخالفان روز گذشته به منظور حل بحران سیاسی سه ماه در اوکراین، توافقنامه‌ای امضا کردند. دستيار ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اوکراين همچنین اعلام کرد يانوکوويچ در خارکف در شرق اوکراين به سر  مي برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار