گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

سرنوشت "هدیه میلیونی به‌ نوزادان" چه شد/ علت نمایش چهره‌ معصومین در "هاله نور"/ عمده‌ترین علت مرگ‌ غیرطبیعی ایرانیان

چرا چهره‌ معصومین در "هاله نور" باید نمایش داده شود، آیت‌الله جنتی 88 ساله شد، مهم‌ترین علل مرگ‌های غیرطبیعی ایرانیان، سرنوشت هدیه میلیونی به‌ نوزادان چه شد، شیخ تروریست رئیس جدید جبهه النصره در لبنان، چرا به مدرسه دینی طلاب قم "فیضیه" می‌گویند، دیدار هادی غفاری با آیت‌الله مهدوی کنی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز شنبه 3 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

دیدار هادی غفاری با آیت‌الله مهدوی کنی





خوش‌خدمتی جدید "مرکل" به اسرائیل


"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، تصمیم گرفته مشکل رژیم اشغالگر قدس را در برخی کشورهای اسلامی نظیر "اندونزی" و "مالزی" که این رژیم روابط دیپلماتیک و سفارتخانه در آن ها ندارد، حل کند.



به گزارش جام، جروز الم پست (jpost) نوشت: قرار است مرکل در سفر هفته آینده خود به اورشلیم با امضای قراردادی، متعهد شود که در کشورهایی که اسرائیل سفارتخانه ندارد، به آن خدمات دیپلماتیک ارائه دهد. سفیر اسرائیل در آلمان، گفته این پیشنهاد، "پیامی ویژه" از سوی آلمان بوده و تاکیدی است بر اهمیت روابط دوجانبه.
 
چرا به مدرسه دینی طلاب قم "فیضیه" می‌گویند

مدارس مهم علمی شهر قم که در دوره "صفویه" به خاطر حمایت‌های سلسله صفویان از مذهب شیعه تأسیس شده، مدرسه "فیضیه" و "دارالشفاء" است. مدرسه فیضیه قبل از مدرسه دارالشفاء تأسیس شده است و به خاطر حسن همجواری آنها با مرقد مطهر کریمه اهل‎بیت از مزیت خاصی برخوردار شده‎اند و نام حوزه قم را با نام "حضرت معصومه" در جهان معروف نموده‎اند.

به گزارش فارس، بنابر نقل متون معتبر تاریخی بنای اولیه این مدرسه مربوط به قرن ششم هجری است که با نام مدرسه "آستانه" مشهور بوده است و بعد در زمان صفوی تجدید بنا گردید و در نیمه نخستین قرن سیزدهم بنای مدرسه فیضیه جایگزین مدرسه آستانه شد. بنای فعلی مدرسه، مربوط به دوره فتحعلی شاه است که در سنه 1213 و 1214 هجری بنیاد شده و بنای سابق را خراب کرده و مدرسه را بزرگ و رفیع نموده‎اند.

وجه تسمیه این مدرسه به نام "فیضیه" به این خاطر بوده است که "فیض کاشانی" مدتی در شهر قم اقامت و در این مدرسه تدریس می‎کرد و محل تدریس یا محل اقامت دائمی او بوده است که بین مردم بنام مدرسه "فیض" معروف شده، چنانکه نام مدارس قدیم در بغداد به نام "نظامیه" که مؤسس و مروج آنها "خواجه نظام الملک" بوده است معروف شده، و شاید علت تسمیه آن به نام فیضیه هنگامی که در عصر قاجار تجدید بنا می‎شد، بنابر پیشنهاد علمای عهد قاجار بوده است که خواسته‎اند، بنام فیض کاشانی بنا شود.

چنانکه روشن است، فیض کاشانی از علمای بزرگ عهد صفویه است که معاصر با "شاه‌عباس" و "شاه صفی" و "شاه سلیمان" بوده است و او یکی از برجسته‎ترین شاگردان "ملاصدرای شیرازی" و داماد او بوده، از خاندان فیض علمای بزرگی برخاسته‎اند، از جمله آنها مرحوم "آیت‌الله العظمی فیض قمی" و "دکتر فیض" می‌باشد که اکنون در دانشگاه‌ها تدریس و اشتغال به خدمات فرهنگی دارد، لذا احتمال دارد که در عصر قاجار نیز بنابر پیشنهاد نواده‎های فیض که در شهر قم ریاست شرعی داشته‎اند، این نام به مدرسه فیضیه نهاده شده است.

ذوق‌زدگی ولیعهد سعودی هنگام دریافت دسته گل از روبات ژاپنی

روزنامه "عکاظ" نوشت: در حالی که میهمانان دانشگاه "واسیدای ژاپن" و هیئت رسمی و رسانه‌ای سعودی و دانشجویان سعودی شرکت کننده در مراسم دانشگاه منتظر فردی بودند تا مطابق معمول، دسته گلی را به ولیعهد سعودی اهدا کند، ناگهان یک روبات وارد سالن شد و دسته گلی را به شاهزاده سعودی تقدیم کرد و دریافت دکترای افتخاری از سوی این دانشگاه را به وی تبریک گفت.

به گزارش مهر، این روزنامه نوشت که اقدام روبات در اهدای دسته گل به ولیعد "ملک عبدالله" با تشویق شدید حاضران در سالن روبرو شد. این در حالی است که استفاده از روبات به شیوه معمول ژاپنی‌ها برای تقدیر از میهمانان خارجی خود تبدیل شده است.



"سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد سعودی در جریان سفر به ژاپن خطاب به ژاپنی‌ها گفته بود: از شما می‌خواهم به ما بیشتر نزدیک شوید و خواستار توسعه روابط عربستان و ژاپن به ویژه در زمینه اقتصادی شده بود.

پوشش خبری دیدار اوباما و دالایی لاما، ممنوع

اجازه ندادن به خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ای برای پوشش ملاقات "دالایی لاما" و "باراک اوباما" در کاخ سفید، اعتراض برخی رسانه‌های آمریکایی را برانگیخت.

"فاکس نیوز" که به جمهوری‌خواهان نزدیک است، روز جمعه با اعلام این خبر، گفت که کاخ سفید حتی اجازه ورود عکاسان و فیلمبرداران رسانه‌ها را به جلسه ملاقات نداده است و عکس‌های گرفته شده توسط عکاس رسمی کاخ سفید در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است و کاخ سفید را به ایجاد محدودیت برای پوشش رسانه‌ای جلسات آن متهم کرد.



به گزارش ایرنا، در واکنش به این انتقادها، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید روز جمعه از تصمیم کاخ سفید برای ممنوع کردن پوشش خبری دیدار دالایی لاما و اوباما دفاع کرد و گفت که این روال همیشگی در دیدار اوباما با رهبر بودایان بوده است. این ملاقات خشم چین را بر انگیخت و از رئیس جمهوری آمریکا، خواسته بود تا برنامه ملاقات با رهبر معنوی تبت را لغو کند، چرا که انجام این ملاقات به شدت به روابط پکن و واشنگتن لطمه وارد خواهد زد.

شیخ تروریست رئیس جدید جبهه النصره در لبنان

برخی منابع امنیتی روز جمعه تاکید کردند که "احمد الاسیر" شیخ تکفیری، رئیس گروه تروریستی النصره لبنان شد. این تحول در شرایطی روی داد که الاسیر پیش از این اعلام کرده بود "لبنان" از صحنه کمک به عرصه جهاد تبدیل شده و به دنبال آن به عملیات مسلحانه مخفی روی آورد. شیخ احمد الاسیر چهل و پنج ساله و بزرگ شده صیداست و پیش از اسلحه به دست گرفتن علیه مردم لبنان مسئولیت امام جماعت مسجد "بلال بن رباح" واقع در شرق صیدا را برعهده داشت.



 به گزارش جام به نوشته العالم، برخی منابع روز جمعه به روزنامه کویتی "الرای" اعلام کردند که الاسیر به همراه جمعی از هوادارانش اردوگاه "عین الحلوه" در صیدا را ترک کرده و اینک در منطقه القلمون سوریه به سر می‌برد. به گفته این منابع الاسیر با "ابومحمد الجولانی" رهبرجبهه النصره بیعت کرد که گوش به فرمان او باشد از این رو الجولانی وی را امیر جبهه النصره در لبنان تعیین کرد.
 
این منابع افزودند که در هنگام بازجویی از برخی افراد بازداشت شده از گروه گردان‌های "عبدالله عزام"، مشخص شد که الاسیر در منطقه القلمون تشکیلات نظامی دارد و دست به هماهنگی با گردان‌های عبدالله عزام می‌زند و از آنجا که گردانهای عبدالله عزام در درگیری میان جبهه النصره و داعش از هیچ طرفی جانبداری نکردند، این امر بر توانایی آنان در اعزام  نیرو برای انجام انفجارهای انتحاری افزوده است.
 
سرنوشت هدیه میلیونی به‌ نوزادان چه شد؟

محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور، در پاسخ به این سئوال که آیا حساب‌هایی که در ابتدای طرح برای نوزادان افتتاح شده بود به قوت خود باقی است، گفت: اطلاع دقیقی ندارم اما سال گذشته عنوان شد که حسابهای نوزادان در اولین سال اجرای طرح آتیه نیز صفر شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با مهر، به سیاست‌های جمعیتی اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست‌های کلی جمعیتی چند روز قبل در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و امیدواریم در سال آینده نهایی و با توجه به اعتباراتی که در بودجه سال ۹۳ برای این سیاستها در نظر گرفته شده، اجرایی شود اما طرح آتیه نوزادان در سیاست‌های جمعیتی دیده نشده و بطور کلی پرونده آن بسته شده است.

این در حالی است که در بودجه سال ۸۹ ، ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آتیه و گشایش حساب برای نوزادان در نظر گرفته شده بود. طرح تامین آتیه مهر طرحی بود که مطابق آن دولت مبلغ یک میلیون تومان در حساب صندوقی به نام صندوق آتیه برای هر نوزاد تازه متولد شده واریز می‌کرد و سالانه نیز خانواده نوزاد مبلغ ۲۴۰ هزار تومان و دولت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به این حساب واریز و بعد از ۱۸ سال تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی به فرد صاحب حساب، تعلق می‌گرفت.

وصیت حافظ اسد به بشار درباره هاشمی

به گزارش روز نو، "غلامعلی رجایی" در پایگاه اطلاع‌رسانی "آیت‌الله هاشمی" می‌نویسد: آقای مهاجری - که از معدود بازماندگان فاجعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران است - در حین مصاحبه روزنامه جمهوری اسلامی، سوال مهمی از آیت‌الله هاشمی کرد و گفت: این صحبتی که حضرتعالی اخیرا در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی ایراد فرمودید که "ما مسلمانان شیعه و سنی تا کی می‌خواهیم بر سر خلیفه اول با هم جنگ بکنیم؟"، گرچه سخن به حقی هم هست اما هضم آن توسط بعضی متدینین مشکل است و بعضی همین را دستمایه حمله تبلیغاتی به شما قرار داده‌اند. ما می‌دانیم شما یکی از ولایی‌ترین نیروهای نظام هستید و در این بیان قصد نداشته‌اید به شیعیان القا کنید که دست از اعتقادشان بردارند.

آیت‌الله هاشمی در پاسخ گفتند: همینطور است. این حرفی که من در کنفرانس زدم حرف من نبود. سخن "آیت‌الله العظمی بروجردی" بود که من از خود ایشان که به درسشان می‌رفتم این را شنیدم. غیر از من کسانی که در درسشان شرکت می‌کردند هم این سخن را بار‌ها از زبان ایشان شنیده‌اند که می‌گفتند ما باید بر سر حجیت نظرمان با هم بحث کنیم، نه بحث بر سر خلیفه اول که اکنون امری تاریخی شده است. ایشان به تقریب بین مذاهب سخت معتقد بودند و اقداماتی هم در این راستا کردند.

آیت‌الله در ادامه افزودند: منظور من از آن سخن این نبود که کسی دست از عقیده خود بردارد. بلکه منظورم این بود که بر سر این عقیده نباید نزاع بشود. این امر باید به علما واگذار شود. معمولا نزاع بین مسلمان‌ها - مثل اوضاعی که اکنون در جهان اسلام وجود دارد - تحریک بیگانگانی است که مخالف وحدت مسلمین هستند.

یکی از مشاورین آیت‌الله - جناب آقای حسین کمالی- که در ملاقات‌های خارجی حضور دارد، چند ماه قبل به من می‌گفت: در ملاقات "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه با آقای هاشمی از ایشان شنیدم که به آقای هاشمی می‌گفت پدرم به من وصیت کرده است اگر روزی در اداره کشور یا زندگی شخصی‌ات به مشکلی برخورد کردی، حتما با آقای هاشمی مشورت کن و از ایشان راه‌حل بخواه.

مهم‌ترین علل مرگ‌های غیرطبیعی ایرانیان

همه ساله، در میان متوفیان افرادی هستند که به دلیل آنچه که مرگ غیرطبیعی خوانده می‌شود، جان خود را از دست داده و اصطلاحا کشته شده‌اند، مهم‌ترین علل کشته شدن شدن ایرانیان چه بوده است؟

به گزارش ایسنا، مرگ‌های غیر طبیعی که در اصطلاح عامیانه به آن "اجل معلق" هم گفته می‌شود سالانه جان بسیاری از ایرانیان را می‌گیرد و نگاهی به علل وقوع آنها بیانگر این است که راه‌های زیادی برای پیشگیری و کاهش احتمال وقوع آن وجود دارد.







نحوه گروگانگیری جیش العدل!


تابناک نوشت: فیلمی از چگونگی گروگان‌گیری مرزبانان ایرانی توسط گروه تروریستی جیش‌العدل منتشر شده است. در این فیلم گروگان‌گیران به زبان بلوچی دعا می‌خوانند و برای خود آرزوی پیروزی می‌کنند. پنج سرباز ایرانی در چادری مشغول "استراحت" هستند که افراد جیش‌العدل به آنها حمله می‌کنند و آنها را به گروگان می‌گیرند.



استتار تک تیرانداز مخالف دولت "مالکی" در الانبار عراق




آیت‌الله جنتی" 88 ساله شد


"آیت‌الله جنتی" امروز هشتاد و هفتمین سال عمر خود را به پایان رساند و وارد هشتاد و هشتمین سال زندگی خود شد. ضمن تبریک، سلامتی و عاقبت به خیری برای ایشان آرزو می‌کنیم.




بازدید "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی از یک کارخانه




عصر ایران
منتشر کرد، درگیری موافقان و مخالفان تصویب لایحه جدید در پارلمان اوکراین که زمینه آزادی "یولیا تیموشنکو" از رهبران مخالف حکومت را از زندان فراهم می‌کند



و در نهایت امضای قرار داد بین "ویکتور یانوکویچ" رییس جمهور اوکراین با "ویتالی کلیچکو" بوکسور سابق و یکی از رهبران اصلی معترضان بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام و پایان اعتراض‌ها



استفاده از عکس رهبران سیگاری سابق جهان در "هنگ کنگ" برای اعتراض به قانون جدید افزایش مالیات بر دخانیات



یک نوجوان سوریه‌ای در یک زباله‌دان در شهر "دیرالزور" سوریه با کلت اسباب بازی



دو نمای متفاوت از میدان تاریخی!


جهان نوشت: میدان استقلال (ایندیپندنس) محل اصلی درگیری‌های اوکراینی‌ها است. این میدان تاریخی اما در ماه‌های گذشته تبدیل به خرابه‌ای از سنگ و شیشه‌های شکسته و خاکستر شده است. گاردین با انتشار این تصویر وضعیت امروز و ۴ سال قبل میدان ایندیپندنس را مقایسه کرده است.



چرا چهره‌ معصومین در هاله نور باید نمایش داده شود؟

"محمدحسین رجبی دوانی" پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام، درباره ایراداتی که به فیلم "رستاخیز" ساخته "احمدرضا درویش" وارد شده است، گفت: من هنوز این فیلم را ندیده‌ام و درباره نمایش چهره امام‌زادگان و به ویژه حضرت ابالفضل عباس (ع) در این فیلم عنوان کرد که من به پیروی از مراجع عظام تقلید که نظر نهایی را می‌دهند، معتقدم که این کار نباید صورت می‌گرفت و چهره مقدس این افراد همچون امام رضا (ع) در "ولایت عشق" باید در هاله ای از نور قرار می‌گرفت و یا از تکنیک‌های دیگر سینمایی استفاده می‌شد که چهره این افراد نشان داده نشود.

این پژوهشگر در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه گاهی بازیگران سینما به کار خود تنها از منظر یک حرفه نگاه می‌کنند، اظهار داشت: اما وقتی بازیگری در مقام یک چهره مقدس بازی می‌کند و بعد از آن نقش منفی به عهده می‌گیرد، جمع زدن بین این دو برای مخاطب سخت می‌شود و چون این مساله در سینمای ما رعایت نمی‌شود بزرگان ما حکم به تحریم نمایش چهره‌های مقدس داده‌اند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: البته همانطور که گفتم این مساله به این دلیل است که در سینمای ما این مسایل رعایت نمی‌شود و گرنه در تعزیه‌خوانی افراد با چهره‌های خود نقش‌ها را ایفا می‌کنند اما اینها افرادی هستند که به سلامت و صلاحیت شناخته شده‌اند و فقط در همین حوزه نقش ایفا می‌کنند.

نظر آمریکایی‌ها درباره بچه‌داری و ازدواج

براساس تحلیل مرکز تحقیقات "پیو" که یک موسسه نظرسنجی است، شادی بیشتر از ازدواج ناشی می‌شود تا فرزند. برای مثال تقریبا ۴۰ درصد افرادی که ازدواج کرده‌اند اما بچه ندارند می‌گویند "خیلی از زندگی راضی‌اند" و فقط ۲۳ درصد افرادی که جدا شده‌اند اما بچه دارند می‌گویند از زندگی راضی هستند.




به گزارش جمهوریت، برای زوج‌های بچه‌دار، تاثیر بچه بر زندگی پدر و مادر همزمان با تغییر نقش سنتی مادر و پدر در خانه، عوض شده. بر اساس مرکز تحقیقات "پیو"، پدر و مادرها به طور متوسط وقت بیشتر و بیشتری با بچه‌ها می‌گذرانند - به خصوص پدرها که میزان وقت‌گذرانی آنها با فرزند از ۱۹۶۵ تا به حال سه برابر شده. پدرها همچنین نسبت به ۶۰ سال قبل دو برابر وقتشان را صرف خانه‌داری می‌کنند.

مطالعه پیو نشان داد که این روند به همگرایی نقش مادر و پدر در خانه اشاره دارد. تا چند سال پیش، بیش از نیمی از پدرها می‌گفتند که برای بچه‌ها ایده‌آل است که مادرها بیرون از خانه کار نکنند. حالا تعداد کمتری چنین نظری دارند. از طرف دیگر از هر ده مادر یکی می‌گوید که اگر کار نکند برای بچه‌ها بهتر است.

وقتی نوبت به وقت‌گذرانی اعضای خانواده با هم می‌رسد، مردها هنوز می‌گویند که وقت کافی برای آن صرف نمی‌کنند‌. فقط نیمی از آنها می‌گویند که وقت کافی و با‌کیفیت با خانواده می‌گذرانند اما صرف نظر از اینکه چه کسی چه می‌کند، یک چیز روشن است - بیشتر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند مسیر حرکت زندگی درست است.

در مقام این "مادر" چه می‌توان گفت؟

"علی سامی رعد" به تاریخ 11 دی ماه 1370 شمسی در محله "الغبیری" در "بیروت" متولد شد و در نوجوانی به صفوف "مقاومت اسلامی لبنان" ملحق شد و در سال 1391 شمسی، به جمعِ مدافعانِ حریمِ بانوی مقاومت "حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)" پیوست و به تاریخ 17 آذر ماه 1392 شمسی، در سوریه، هنگام  نبرد برای دفاع از حریم آل الله در برابر تجاوز مزدوران، به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، بانو "ام علی"، مادر بزرگوار این شهید، هنگام مواجهه با پیکر فرزندش و به هنگام تشییع  در کنار تابوت او، شیرینی پخش کرد و از ریختن اشک و نوحه‌سرایی (که در میان بانوانِ عزادار لبنانی، ارزشی اجنماعی و ملزوم به شمار می‌رود) خودداری نمود و با روحیه‌ای بی‌نظیر، بارها اعلام کرد که فرزندش را به ساحتِ حضرت "زهرا(صلوات الله علیها")، حضرت "زینب (سلام الله علیها)" و حضرت "علی‌اکبر (علیه السلام)" تقدیم کرده است.



شهید "علی سامی رعد" و مادرش




بانو "ام علی" بر مزارِ فرزند شهیدش در گلزار شهدای "روضه الشهیدین" - بیروت

روزنو/ مسجد جامعی و محسن رضایی بر سر یک سفره




"نوری مالکی" نخست وزیر عراق در منزل





اعتراض‌ها به مرگ یک ایرانی در استرالیا

در پی کشته شدن یک مرد ایرانی در جریان اعتراضاتی خشونت‌بار در یک بازداشتگاه مهاجران، دفتر حقوق بشر سازمان ملل از استرالیا خواست در سیاست‌های خود مربوط به پناهجویان بازنگری کند. "راوینا شامداسانی" سخنگوی کمیسیونر عالی سازمان ملل برای حقوق بشر گفت: استرالیا باید تضمین کند که از حقوق پناهجویان محافظت می‌شود. رویه بازداشت اجباری، طولانی و به صورت بالقوه نامحدود مهاجران و پناهجویانی که با قایق می‌رسند، آن هم بدون ارزیابی شخصی افراد، اساسا اقدامی مستبدانه است. علاوه بر این، جایگزین‌هایی برای بازداشت مهاجران همواره باید لحاظ شود.



به گزارش جام، درخواست سازمان ملل بعد از این صورت گرفت که یک تبعه ایرانی در جریان ناآرامی‌های خشونت بار در بازداشتگاه استرالیا واقع در جزیره مانوس ِ پاپوآ گینه نو کشته و ۷۷ تن دیگر زخمی شدند. با وجود این، حامیان حقوق پناهجویان می‌گویند مهاجران و کارکنان بازداشتگاه به آنها گفته‌اند، خشونت‌ها بعد از حمله ساکنین محلی و پلیس به این اردوگاه و پناهجویان آن آغاز شد.



وزارت خارجه ایران با اعتراض به دولت استرالیا بابت کشته شدن تبعه ایرانی از آن کشور خواسته است در مورد این حادثه تحقیق کند. حدودا ۱۳۴۰ پناهجو در حال حاضر به موجب سیاست‌های تنبیهی استرالیا علیه پناهجویان در بازداشتگاه پناهندگان در جزیره مانوس در حبس هستند. سیاست‌های سختگیرانه "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا علیه پناهجویان شامل اقداماتی از قبیل پیگرد قضایی مهاجران و ممنوعیت سکونت مهاجران دریایی در استرالیا می‌شود. سازمان ملل و گروه‌های حامی حقوق بشر به طور مکرر این سیاست‌ها را محکوم کرده و می‌گویند این رویه غیرقانونی و غیرانسانی است.
 
اهدای نشان خادمی به ابراهیم حاتمی کیا

اهدای نشان خادمی حرم "حضرت معصومه(س)" به ابراهیم حاتمی کیا




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۷:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
kheili aali bood tashakkor
آخرین اخبار