رییس ستاد اجرایی کانون رباتیک شهر تهران گفت:بخش رباتیک دومین جشنواره شکوفا با رقابت تیم های نخبه پایتخت در دو روز متوالی برگزار شد

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران منصور کتانباف با بیان اینکه برای دومین سال پیاپی منطقه 20 میزبان جشنواره نهایی رباتیک مناطق 22 گانه شهر تهران است، افزود: بیش از 900 تیم برگزیده رباتیک بالغ بر 3 هزار رباتیک کار از کانون های رباتیک جشنواره شکوفای 374 محله شهر تهران به دبیرخانه مرکزی معرفی شده اند.

 کتانباف با اشاره به اینکه ارزیابی علمی این رقابت توسط کمیته ملی ربوکاپ کشور و با حضور نخبگان بین المللی انجام می شود اظهار داشت: رقابت نهایی در 10 لیگ پارک نوری، فوتبالیست کنترلی، مبارز، رالی، خدمتکاری، جاده صاف کن، شکارچی نور، آتش نشان، حل ترافیک شهری و آزاد اجرا می شود.

 مسعود سیرتی دبیر مجموعه جشنواره های شکوفا و معاون فناوری اطلاعات اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران نیز در جریان بازدید از این مسابقات،  قابلیت علمی و اجرایی منطقه 20 را از عوامل مهم انتخاب این منطقه به عنوان میزبان مسابقات نهایی رباتیک شهر تهران برای دومین بار پیاپی عنوان کرد و افزود: ثبات و استفاده از تجربه های سال گذشته اهمیت بسزایی در برپایی جشنواره های بزرگ دارد و ما به دنبال رسیدن به این پایداری هستیم ولی منوط به استمرار نتایج مثبت از ارزیابی ها است.

 معاون فناوری اطلاعات جشنواره علمی شکوفا را گام مهمی در تحقق رویکرد مدیریت شهری مبنی بر تبدیل سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی دانست و تصریح کرد: تبدیل هر شهروند تهرانی به شهروند الکترونیک و در نهایت خانواده و شهر الکترونیک از آرمان های این جشنواره علمی است.

 دبیر مجموعه جشنواره های شکوفا در ادامه یادآور شد: بهره گیری از این ترویج و در نهایت تولید علم در جهت رفع نیازهای مدیریت شهری از جمله محیط زیست، مدیریت بحران، آتش نشانی، خدمات شهری و... از اولویت هایی است که در سال های بعدی برپایی جشنواره با حساسیت بیشتری لحاظ خواهد شد.

سیرتی خاطرنشان كرد: با برگزاری سلسله مسابقات کانون رباتیک برای دومین سال پیاپی، در میان نوجوانان و جوانان تهرانی در مورد علم رباتیک و شرکت در مسابقات علاقه ای به وجود آمده است که نه تنها خانواده ها به این علم علاقه مند شده اند بلکه آنها مشوق های بسیار خوبی برای فرزندانشان جهت یادگیری این علم و شرکت در مسابقات ملی و بین المللی هستند.

 همچنین مسئولین از نمایشگاه رباتیک که در ورزشگاه شهید مدرس شهرری برپا شده بود بازدید کردند و از نزدیک با  دستاوردهای رباتیک نخبگان محلات شهر تهران در زمینه روباتیک و ساخت روبات های امدادگر، هاكي، پارك نوري، مبارز، رالي، خدمتكار، جاده صاف كن، نورخور، آتش نشان، حل ترافيك شهري آشنا شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رییس ، شکوفا ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار