سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: بیش از 1600 اثر تایخی در این شهرستان شناسایی شده که بالغ بر 310 اثر در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، "مهران سرمدیان" افزود:با توجه به موقعیت جغرافیایی کاشان تعدادی از سرمایه گذران بخش خصوصی با حمایت دولت و سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در حال مرمت و راه اندازی مجموعه های تاریخی بعنوان هتل و اقامتگاه سنتی هستند.

وی با اشاره به اینکه 600 خانه تاریخی در کاشان وجود دارد، خاطر نشان کرد: مجموعه تاریخی عامری ها با مساحتی بیش از ده هزار مترمربع یکی از بزرگترین مجموعه های تاریخی کشور است که در شش ماهه اول سال آینده بعنوان اقامتگاه و هتل سنتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان بازدید"دکتر شیرکوند" معاون سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور و مدیر عامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور از مجموعه تاریخی عامری های کاشان را تبیین گزارش طرح بهره برداری خانه عامریهای کاشان که شرکت سرمایه گذاری ساختمانی عظام در دست اقدام دارد، برشمرد./ب


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، اداره ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.