رییس سازمان داوطلبان در خصوص اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم، نیاز بسیار این مناطق به امکانات اولیه زندگی به ویژه خدمات بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرحناز رافع در حاشیه نشست امروز خود با اشاره به اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم و نیازمند بیان داشت: کاروان‌های سلامت براساس نیاز سنجی‌های صورت گرفته توسط پزشکان عمومی هر منطقه با همراهی و مشارکت پزشکان داوطلب هر سه ماه اعزام می‌شوند که در قالب این کاروان‌ها پزشکان متخصص داوطلب طی چند روز، با استقرار در مناطق محروم خدمات پزشکی و بهداشتی خود را ارائه می‌کنند.

به گفته‌ی رییس سازمان داوطلبان در این طرح 10هزار پزشک داوطلب با سازمان داوطلبان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اعزام کاروان‌های سلامت به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با اعزام کاروان سلامت به منطقه هیرمند و هامون متوجه کمبود پزشکان متخصص شدیم که نیاز بسیار این منطقه به پزشکان متخصص، مردم را به حضور نیروی انتظامی را برای کنترل بیشتر ایجاب کرد.

رافع با بیان اینکه ساکنان روستایی در استان کهکیلویه و بویراحمد با محرومیت بیشتری روبرو بودند افزود: در این روستا کودکان و زنان و سالمندان با سوءتغذیه شدید روبرو بودند .

وی در ادامه تصریح کرد: به دلیل اینکه این مردم در قله کوه زندگی می‌کنند و امکان کمک‌رسانی بسیار پایین است،‌پیشنهاد مهاجرت آنها به دامنه کوه و همراهی در ساخت مسکن داده شده که پس از طی مراحل ساخت اولیه با کمک خیرین و نیکوکاران تکمیل خواهد شد.

رافع در ادامه گفت: همچنین برپایی اردوها و کمپ‌های آموزشی مناطق محروم برای ارتقای فرهنگ آنان موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص نحوه پوشش رسانه‌ای اعزام کاروان‌های سلامت اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در همیاری کاروان‌های سلامت بسیار موثر است چراکه انعکاس اخبار درباره وضعیت مناطق محروم منجر به مشارکت بیشتر خیرین در پروژه‌های محرومیت‌زدایی می‌شود.

وی در پایان افزود: اگرچه بسیاری از بیماری‌ها در یک یا چند جلسه قابل درمان نیست اما انتظار ما این است که با مطرح شدن مشکلات آنها بتوانیم گامی در جهت رفع آن برداریم./
انتهای‌پیام/

برچسب ها: رییس ، سازمان ، داوطلبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار