مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از نجات جان ۲ کودک گم شده در دل کوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، محمدرحیم شهریاری امروز با بیان این مطلب گفت: بعدازظهر روز گذشته یکی از اهالی روستای کلاته سید علی نهبندان و نیروهای کلانتری در تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر نهبندان از گم شدن 2 کودک 3و4 ساله در کوه های اطراف روستا خبر داد.
 
وی ادامه داد: به محض آگاهی از این خبر 2 تیم واکنش سریع هلال احمر نهبندان وارد عمل شده و عملیات جستجو و نجات در کوهستان را آغاز کردند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به سرمای شدید هوا اشاره کرد و گفت: شدت سرما و تاریکی شب عواملی بود که سبب شد تا عملیات جستجو و نجات به سختی انجام شود.
 
محمدرحیم شهریاری با اشاره به اینکه این عملیات 8 ساعت به طول انجامید، گفت: ساعت 30 دقیقه بامداد بود که صدای صلوات و خوشحالی امدادگران از دل کوه شنیده شد و عده زیادی از مردم که به محل حادثه آمده بودند را خوشحال کرد.
 
وی با بیان اینکه چشمان اشک آلود و سجده شکر پدر بنیامین و امیرعلی در مقابل همگان خستگی را از امدادگران گرفت، گفت: استفاده از برج های نوری خودروی نجات، نقشه های در اختیار و همچنین رد گیری گم شدگان از طریق ردپای آنها مهمترین عوامل در موفقیت آمیز بودن این عملیات بود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن تقدیر از تلاش های همیشگی و داوطلبانه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گفت: در بسیاری از صحنه های تلخ زندگی، امدادگران هلال احمر را می توان فرشتگان نجات دانست.
 
شهریاری تاکید کرد: سامانه ندای امداد 112 جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به مردم است.
 
وی اضافه کرد: این شماره تلفن را می توان بدون استفاده از هیچگونه شبکه مخابراتی در هر کجای استان از طریق تلفن همراه شماره گیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار