سفیر آفریقای جنوبی در ایران تشکیل کارگروه های جانبی زیرنظر کمیسیون مشترک دو کشور در بخش های مختلف راخواستار شد و گفت:حضور هیات های تجاری در دو کشور باید بر اساس توافق این کارگروه ها باید باشد تا سطح همکاری های اقتصادی به طور عملی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «ویلیام مکس فیلمان وایتهد» در دیدار با رییس اتاق و جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان در جلسه کمیسیون تجارت اتاق اصفهان تصریح کرد: توسعه همکاری در بخش های علمی ،فرهنگی، کشاورزی ، گردشگری،انرژی ،آب ،سلامت،بهداشت و معدن می تواند بر اساس کمیسیون مشترک تشکیل شده در سال 2013 بین ایران و آفریقای جنوبی باشد .

وی از روابط خوب سیاسی بین دو کشور طی 20 ساله گذشته خبر داد و گفت:در سایه روابط سیاسی ،روابط اقتصادی نیز بایستی مثبت و رو به جلو باشد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران تحریم های اقتصادی را یکی از موانع توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشور خود برشمرد و گفت:کاهش تحریمها باعث برقراری سطح جدیدی از روابط اقتصادی بین دو کشور می شود.

وی به روز بودن ماشین آلات بخش معادن این کشور را یکی از نقاط قوت این کشور اشاره کرد و گفت:تامین مواد اولیه برای بخش های مختلف از دیگر ظرفیت های همکاری دو کشور است.همچنین با توجه به منابع انسانی توانمند در عرصه کشاورزی ایران می توان در آفریقای پروژه های مشترک تعریف شود.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران به فعالان اقتصادی استان اصفهان پیشنهاد کرد که ده موضوع سرمایه گذاری مشترک با آفریقا را شناسایی کنند و در مسیر اجرایی شدن آن گام بردارند.

وی آفریقای جنوبی را دروازه ورود کالا به قاره آفریقا خواند و گفت:سفارت آفریقای جنوبی در ایران تلاش می کند که امکانات و تسهیلات لازم برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور فراهم سازد.

ویلیام مکس فیلمان وایتهد در ادامه خواهرخواندگی اصفهان با شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی راخواستار شد و گفت:برقراری ارتباطات فرهنگی و سیاسی می تواند روابط اقتصادی را تقویت سازد./س


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.