معاون میراث فرهنگی استان گفت : هر از چندگاهی خبری از ساخت و سازهای جدید افرادسودجو، دل دوستداران میراث فرهنگی این دیار را رنجور و از سویی دیگر جهانی شدن تاق بستان را با هاله ای از ابهام مواجه می کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی در خصوص ساخت و سازی که اخیرا در بالاترین قسمت پارک غربی تاق بستان صورت گرفته، یادآور شد: کارشناسان میراث فرهنگی استان به محض اطلاع از این موضوع از محل ساخت و ساز بازدید کرده و مشخص شده که برای این ساخت و ساز شهرداری کرمانشاه هیچ گونه استعلامی از میراث فرهنگی به عمل نیاورده است و در این مورد به هیچ وجه برابر با ضوابط و مطالعات صورت گرفته توسط شرکت آتک اقدام نشده است.

 اخیرا در بالاترین قسمت پارک کوهستان کرمانشاه (پارک غربی تاق بستان) افرادی سودجو اقدام با ساخت و ساز رستوران و کافی شاپ بدون رعایت ضوابط میراثی کرده اند، اینکه شهرداری کرمانشاه چگونه به این افراد مجوز ساخت و ساز داده مشخص نیست!!! اما مسئولین میراث فرهنگی استان کرمانشاه می گویند که هیچ گونه استعلامی از آنها برای ساخت و ساز در این بخش پارک غربی تاق بستان صورت نگرفته است.

علیرضا مرادی بیستونی، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: پارک کوهستان یا همان پارک غربی تاق بستان جرء محدوده میراث فرهنگی محسوب می شود و هرگونه ساخت و ساز در آن نیازمند گرفتن استعلام از این اداره کل است.

وی ادامه داد: از چند سال پیش که کار مطالعات و اجرای طرح جامع ساماندهی تاق بستان را شروع کردیم توسط شرکت مشاوره ای آتک نقشه هایی تهیه شده که هرگونه تغییری در این مجموعه باید براساس آن نقشه ها صورت گیرد.

مرادی بیستونی خاطرنشان کرد: انجام این ساخت و ساز یک تخلف آشکار و مبرهن است که مسئولین شهرداری کرمانشاه باید پاسخگوی آن باشند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، طاق ، ویران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.