رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به ضرورت رعایت و در نظر گرفتن قوانین و ضوابط ساخت و ساز در زمینه نصب و انتخاب سیستم های گرمایشی گفت: موتورخانه ها و سیستم های گرمایشی مرکزی نسبت به سایر سیستم های گرمایشی در زمینه مدیریت و صرفه جویی در مصرف انرژی برتری دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛سعید غفرانی افزود: مزیت موتورخانه های مرکزی این است که می توان مصرف انرژی را در ساختمان های برخوردار از این سیستم گرمایشی به صورت یکپارچه و به صورت مرکزی هدایت و کنترل کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم های مختلفی در بازار برای کاربردهای گرمایشی در ساختمان وجود دارد گفت: برای انتخاب سیستم های گرمایشی باید همه امور مهندسی، ضوابط و نکات فنی رعایت شود.
 
غفرانی ادامه داد: در برخی از سیستم های گرمایشی مانند بخاری های گاز سوز و پکیج هایی که به صورت غیراستاندارد و بدون در نظر گرفتن ضوابط فنی در ساختمان ها به خصوص ساختمان های با متراژ کم نصب می شوند مشکلات غیر قابل انکاری از نظر هوادهی، دودکش ها و شرایط استقرار در محیط ساختمان وجود دارد.
 
وی افزود: استفاده از نمونه های استاندارد این دسته از سیستم های گرمایشی در صورتی مجاز است که تمام ضوابط فنی موجود در مقررات ملی ساختمان در مورد آن ها رعایت شود و علاوه بر این نکات فنی و مهندسی مربوط به نحوه نصب، امکان تخلیه هوای سوخت و احتراق نیز به نحو صحیح در مورد آن ها اعمال شود.
 
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: مزیت مهم موتورخانه های مرکزی علاوه بر مباحث مطرح در مورد سلامتی و بهداشت محیط، در برابر سایر سیستم های گرمایشی این است که تنظیم زمان و میزان حرارت در اختیار مدیر ساختمان است و از این طریق می توان مدیریت مصرف را اعمال کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار