مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مبنای اصلی نظام تعلیم و تربیت در کشور ما توجه جدی به خرد جمعی و افکار کارآمد و سازنده است که می‌تواند زمینه حرکت تحولی را بهتر از گذشته فراهم بیاورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ صابر سپهری امروز در اولین جلسه اتاق فکر آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ما می‌توانیم با تکیه بر نظر متخصصان و تصمیم‌سازی‌هایی که در اتاق فکر از سوی صاحبان تجربه و دانایی در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌شود این مجموعه را بهتر و شایسته‌تر در مسیر راهبردی درست هدایت و رهنمون سازیم.

وی گفت: فلسفه ایجاد مدارس خاص تربیت دانش‌آموزان فکور، دانا، محقق، پژوهشگر، دانشمند و صاحب نظر در پژوهش‌های علمی است.

سپهری هدف از ایجاد اتاق فکر را استفاده از نظر و اندیشه متخصصان، پیشکسوتان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: تا زمانی که معیار مشخص و جدی برای انتخاب مدیران شایسته مدارس تعیین نشده در اجرای برنامه‌ها دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فعالیت دانش‌آموزان در امر تحقیق، پژوهش و فعال شدن در انجمن‌های علمی را از کارکرد مدارس خاص دانست و بیان کرد: رقابت مدارس خاص با مدارس دیگر برای افزایش تعداد قبولی شایسته نیست بلکه زمانی به این مدارس افتخار می‌کنیم که دانش‌آموزان تربیت شده آنها در مراکز مهم علمی در پژوهش‌های علمی فعالیت کرده و صاحب نظر باشند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، تعلیم ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.