رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از 292 هزار و 500 سبد غذایی به ارزش 400 هزار تومان که با مشارکت خیرین و نیکوکاران تهیه می‌شود در بین نیازمندان توزیع می‌شود، خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرهمند رافع در نشست خبری امروز خود در خصوص طرح فرشتگان رحمت که با حمایت و مشارکت خیرین و نیکوکاران برگزار می‌شود گفت: طرح فرشتگان رحمت از سال 88 با حمایت خیرین با الهام و اتکا به قدرت الهی و رحمت الهی در آستانه شریعه فرخنده نوروز باستانی در مسیر تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر و به منظور همدلی و حمایت از آسیب پذیرترین اقشار جامعه به خصوص کودکان و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سراسر کشور اجرا شده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: این افراد توسط مددکاران داوطلب در هر شهرستان و استان شناسایی می‌شوند و تلاش می‌شود از مدد جویان کمیته امداد و یا بهزیستی نباشند اما در صورت لالا بودن کمک‌های مردمی و نیکوکاران این بزرگواران نیز مشمول طرح ملی فرشتگان رحمت قرار می‌گیرند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه کمک‌های غیر نقدی در 4 هزار خانه داوطلب جمع آوری، بسته بندی و سپس توزیع می‌شود افزود: خیرین و داوطلبان و همچنین نیکوکاران شرکت کرده در این طرح می‌توانند بسته‌های غذایی را در بین نیازمندان توزیع می‌کنند این شفاف سازی باعث شده که حجم کمک‌های مردمی و مشارکت داوطلبان و خیرین بیشتر شود به طوریکه در سال 88، 43 هزار سبد غذایی، در سال 89، 40 هزار سبد، در سال 90، 135 هزار غذایی و در سال 91، 444 هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد.
 
رئیس سازمان داوطلبان در خصوص توزیع سبدهای غذایی امسال نیز اظهار داشت: امسال 292 هزار و 500 سبد برای خانواده‌های 4 نفره که تعداد یک میلیون و 170 هزار نفر هستند بین نیازمندان توزیع می‌شود.
 
رافع با بیان اینکه سبدهای غذایی متناسب با فرهنگ هر منطقه توزیع می‌شود بیان داشت: سبدهای غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، قند و چای است اما متناسب با فرهنگ هر منطقه و کمک های مردمی تنوع سبدهای غذایی متفاوت خواهد بود.
 

وی در ادامه با اشاره به سرانه جمعیت هر استان و تعداد خانههای داوطلب در نحوه توزیع سبدهای غذایی تصریح کرد: با توجه به سرانه جمعیت هر استان و شهرستان سهمیه مشخصی برای هر منطقه در نظر گرفته شده است که استان فارس با 497 خانه داوطلب، 19 هزار و 500 سبد غذایی در آن توزیع خواهد شد که بیشترین تعداد خانوارها را نیز به خود اختصاص داده است.
 
رافع با اشاره به ویژگی خاص این دوره از طرح ملی فرشتگان رحمت اظهار داشت: در تمام بسته‌های فرشتگان رحمت، پکیج آموزشی و بهداشتی شامل سی دی، بروشور، مسواک خمیردندان و صابون قرار داده شده است.
 
به گفته رافع این طرح هم اکنون در مرحله جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران است و از 15 اسفند بسته های غذایی شروع بع توزیع می شود اما مرحله جذب همچنان ادامه خواهد داشت.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران می توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در هر استان و یا خانه های داوطلب کمک های غیرنقدی و از طریق شماره حساب 99999 بانک ملت، تجارت، پارسیان قابل واریز در تمام شعب این بانک ها کمک های نقدی خود را به نیازمندان اهدا کنند.
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار