معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ازساماندهی نماهای شاخص شهر و تشکیل " کمیته ارتقای کیفی سیما و نمای شهر تهران" خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس علیرضا نادری با تاکید بر ضرورت مطالعه همه جانبه قبل از هرنوع اقدامی درباره وضع موجود نمای شهر و همچنین  شناخت هویت و شرایط امروز تهران گفت :  در این راستا بخشنامه های پیشین بازنگری شده و همچنین مناطق پایلوت نیز برای ساماندهی نمای ابنیه انتخاب شدند و در کنار آن کمیته های تخصصی نما نیز در این مناطق شکل گرفت .
 
وی افزود : باتوجه به این که ضوابط سیما و نمای شهری در هر یک از معابر 12 گانه، توسط مشاوران طراحی شهری، تدوین شده بود ، با هدف اجرایی و عملیاتی کردن ضوابط تدوین شده ، پروژه‌های ساماندهی جداره محورهای امام خمینی، پیروزی و محور دماوند تعریف شد .
 
 نادری در ادامه خاطر نشان کرد : همچنین ساماندهی نماهای شاخص شهر و تشکیل " کمیته ارتقای کیفی سیما و نمای شهر تهران " نیز به منظور سازماندهی اقدامات مداخله ای در نمای ساختمان‌های شاخص انجام شده است .
 
معاون شهردار تهران با اشاره به ساماندهی بناهای مرتبط با شهرداری ازجمله سرای محلات و ساختمان‌های نواحی اظهار کرد : این اقدامات در نهایت منجر به تدوین دستورالعمل و ضوابط  مفصلی، برای ساخت همه ابنیه شهرداری نواحی و همچنین سرای محلات شد که پس از ابلاغ به ارگان‌های ذیربط مانند معاونت اجتماعی و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، لازم الاجرا شد.
 

برچسب ها: شهر ، معماری ، شهرداری ، تهران ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار