به دنبال انفجار بمب در شمال غرب پاکستان 3 تن کشته و 2 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پلیس پاکستان اعلام کرد بر اثر انفجار بمب در شمال غرب این کشور 3 تن کشته و 2 تن دیگر زخمی شدند. 

این انفجار در منطقه بونر در استان خیبرپختونخوا واقع در مجاورت دره سوات روی داد ؛ محلی که شبه نظامیان طالبان ملاله یوسف زای دانش آموز پاکستانی را از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار دادند. 

پلیس پاکستان اعلام کرد یک بمب کنترل از راه دور در مسیر خودروی عدالت خان رهبر محلی حزب ملی گرای قومی وطن منفجر شد که بر اثر آن عدالت خان و 2 تن از همکارانش کشته شدند. 

"آصف اقبال" افسر ارشد پلیس پاکستان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه افزود در این انفجار 2 سرنشین دیگر خودرو نیز به شدت زخمی شدند. 

هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما یک مقام اطلاعاتی پاکستان اعلام کرد عدالت خان از یک گروه مخالف طالبان در سال 2009 حمایت کرده است. 

رئیس این گروه نوامبر سال 2012 در حمله‌ای انتحاری کشته شد. 

گروه تحریک طالبان پاکستان حملات خونبار علیه پاکستان را از سال 2007 آغاز کرد و اغلب نظامیان را هدف قرار می دهد. 

این در حالی است که مذاکرات صلح بین طالبان و دولت که 29 ژانویه اعلام شد به سبب تشدید حملات اخیر شبه نظامیان و ادعای طالبان مبنی بر اینکه 23 نظامی ربوده شده را کشته است هفته گذشته با بن بست مواجه شد. 

میانجیگران دولت آتش بس را به عنوان پیش شرطی برای دور بعدی گفتگوها تعیین کرده اند اما شهیدالله شهید سخنگوی طالبان پاکستان روز جمعه اسلام آباد را مسبب این بن بست دانست .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار