رییس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

ارمغان اجرای احکام اسلامی احساس امنیت در جامعه است / ارتقای فعاليت‌های زندانبانی با اجرای دقيق قوانين

رییس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ملاک‎ عمل سازمان زندان‌ها برای ارتقای فعالیت‌های زندانبانی باید رعایت دقیق قانون، آيين نامه اجرايی سازمان زندان‌ها و برنامه پنج ساله توسعه قضايي باشد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "غلامحسین اسماعیلی" در نشست تخصصی مديران ستادی و استانی سازمان زندان‌ها که با هدف بررسی عملکرد سال ‏جاری،  برنامه‌ریزی بهينه برای سال آتی و هماهنگی برای اجرای قوانين و الزامات جديد برگزار شد، با یادآوری بخشی از وصیتنامه امیرالمومنین( ع ) به امام حسن مجتبی (ع)  اظهار داشت: همگی ما نيازمند موعظه، مطالعه زندگی پيشينيان و عبرت گرفتن از آنها، همچنین انجام کار برای رضای خدا، سنجيده سخن گفتن و انتخاب مسير روشن و درست در برنامه‌ريزی و عمل هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که کار زندانبانی یکی از مشاغل سخت و پراسترس است، تصریح کرد که مسئولیت سازمان زندان‌ها اجرای احکام قضایی اسلامی است که این افتخاری برای خانواده بزرگ سازمان زندان‌هاست زیرا از برکت وجود این موضوع مردم جامعه احساس امنیت می‌کنند و بدون دغدغه خاطر به زندگی خود می‌پردازند.

اسماعیلی استقرار امنیت پایدار و توجه به فعالیت‎های فرهنگی و قرآنی را اولویت اصلی اقدامات سازمان زندان‌ها دانست و افزود: اقدامات تأمینی در صورتی می‌تواند به اعتلا برسد که افزون بر اجرای کامل آیین‌نامه سازمان زندان‌هادر مراکز تأمینی و تربیتی، از طریق بازدید و سرکشی‌های مستمر واحدها و بخش‏‌های ستادی نسبت به تسریع در امور تلاش شود.

رئیس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور همچنین با توجه به قرار گرفتن در ماه پايانی سال و نزديک شدن به سال جديد خاطرنشان کرد: در گزارش‌‏های سال‎ جاری نبايد فقط نکات قوت را فهرست کنیم بلکه بايد کاستی‌ها و نواقص کارهايمان را نيز احصا کنیم و ملاک‎مان نيز بايد قانون، آيين‌نامه اجرايی سازمان و برنامه پنج ساله توسعه قضايي باشد تا مشخص شود چه تکاليفی بايد انجام دهیم.

اسماعيلی يادآور شد: با توجه به آيين‌نامه‎ها و دستورالعمل‌های جديد بايد افزون بر استمرار برنامه‌ها و فعاليت‎های جاری، در برنامه‌های سال آينده نیز طبقه‎بندی زندانيان، نظام نيمه‌آزادی، آزادی مشروط، مجازات‎های جايگزين حبس، مرخصی زندانيان، اشتغال زندانيان، عفوها و تعليق مجازات لحاظ شود.

رئس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: امروز نگاه مقام معظم رهبری و همچنین رییس قوه‌قضاییه بر کاهش تعداد زندانی است.

اسماعیلی افزود: قطعاً باید هم جمعیت کیفری در زندان‌ها کم و هم وضعیت زندانیان بیش از پیش ساماندهی شود.در ادامه این نشست معاونان «توسعه مديريت و منابع»،  «سلامت، اصلاح و تربيت» و «قضايی و اجرای احکام» سازمان زندان‌ها ضمن ارایه گزارشی از عملکرد حوزه خود، سیاست‌ها و برنامه‌های سال آتی را تبیین کردند. همچنين برخی از مديران استانی نيز ديدگاه‌های خود را بيان کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار