رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: هنوز بحث هسته‌ای و مذاکرات تمام نشده بحث حقوق بشر شروع شده است. حدود 3،4 ماه است که آمریکایی‌ها از یک نگاه تفاخری و برتری با ملت ایران صحبت می‌کنند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمد ودودحیدری" رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع مسئولین بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: بعد از گذشت 35 سال از انقلاب و در اواسط دهه چهارم بعد از انقلاب لازم است جمع نخبگانی نگاه دقیق‌تری به این برهه از زمان داشته باشد تا بتوانیم مسیر خود را در آینده مبنی بر نگاه‌های مطلوب گذشته ادامه دهیم.
 
وی خطاب به دانشجویان بسیجی ادامه داد: شما باید بسیج دانشجویی را قدر بدانید، این تشکل دانشجویی و بدنه فعالیت دانشگاهی در ظاهر یک تشکل دانشجویی است اما واقعیت این است که با یک اخلاص و نیت خالصی از طرف امام راحل بنیان گذاشته شده است و همبستگی‌های زیادی از طرف امام و رهبری با این مجموعه است.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: در پیام حضرت امام برای تشکیل بسیج دانشجویی بلندترین فرازهای عرفانی امام در رابطه با اصل بسیج گفته شده است. بلندترین آرمان‌ها را امام خمینی(ره) در این پیام از دانشجویان خواسته‌اند که آن تشکیل حکومت جهانی اسلام و مستضعفین است. نگاه امام به بسیج دانشجویی و طلبه نگاهی با افق بلندتری نسبت به اقشار دیگر بوده است.
 
وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در تمامی دوران‌ نشان دادند که جلوتر از زمان خود هستند و بدون تردید تشکیل بسیج دانشجویی بنا به احساس خطر امام(ره) در دوران بعد از تثبیت انقلاب اسلامی بوده است.
 
در بیانات مقام معظم رهبری نیز بسیج دانشجویی جایگاه ویژه‌ای دارد، ایشان در یکی از جملات کلیدی خود در رابطه با بسیج خطاب به بسیج دانشجویی فرمودند: شما جایگاه خود را در خیمه فرماندهی انقلاب خودتان مشخص کنید کجاست. یعنی به میزان تلاش و کوشش و زحمت و نوع نگاه و تقوا می‌توان در صدر و یا در نزدیکی درب خروجی خیمه فرماندهی باشیم.
 
به گفته وی، خیلی از انقلاب‌های دنیا در دهه‌های اخیر به وجود آمدند اما چون افق نگاه بلندی نداشتند دیدیم که بعد از گذشت چند دهه به جای مناسبی نرسیدند.
 
حیدری خطاب به دانشجویان ادامه داد: بزرگترین فرماندهان جنگ که منشا اثر بودند هم سن و سال شما بودند و از نخبگان دانشجویی بودند. اگر تقوا در کنار زحمت و تلاش جمع شود برکت الهی نازل می‌شود و انقلاب بزرگی رخ می‌دهد.
 
وی افزود: بسیج دانشجویی افتخار می‌کند اگر انتصابی به مجموعه سپاه پاسداران داریم و مطابق با تعریف بسیج و مطالبات رهبری در هر عرصه‌ای که انقلاب نیاز داشته باشد بسیج دانشجویی حرکت می‌کند.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: مردم ما در انقلاب اسلامی شعارهایی دادند و باورهایی ایجاد شده است و حالا بعد از 35 سال در شرایطی هستیم که باید مراقبت کنیم شعارهای انقلاب رنگ نبازند و یک بازخوانی و تاکید مجدد بر روی شعارها داشته باشیم.
 
به گفته وی، باور قلبی ما این است که مبارزه با استکبار به خاطر مخالفت آمریکا با اصل انقلاب اسلامی است. باور قلبی ما این است که کوتاه آمدن در مقابل دشمن و سر تعظیم فرود آوردن در مقابل دشمن گره مشکلات اقتصادی ما را باز نمی‌کند.
 
حیدری ادامه داد: اتفاقات ماه‌های اخیر و مذاکرات شکل گرفته ناشی از این است که مبانی اصلی ما در معرض آزمون قرار گرفته است.
 
وی گفت: مرسی با نوع نگاه انقلابی بارزترین خطایش این بود که در ابتدا برای مسیر و نگاه خود با استکبار را مشخص نکرد، اولین سفر خارجه را به عربستان رفت و اولین پیام دوستی را به اسراییل داد و نتیجه‌اش این شد که یکسال بیشتر تحمل نشود و مرسی انقلابی را در همان قفسی گذاشتند که حسنی مبارک را با آن به دادگاه بردند.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: دانستن حق مردم است باید خیلی شفاف و روشن اگر دستاوری از مذاکرات داشته‌ایم به مردم اعلام بکنند که ما چه دستاوردی داشته‌ایم و چه تقدیم کرده‌ایم؟ هنوز بحث هسته‌ای و مذاکرات تمام نشده بحث حقوق بشر شروع شده است. حدود 3،4 ماه است که آمریکایی‌ها از یک نگاه تفاخری و برتری با ملت ایران صحبت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: ما در بسیج دانشجویی برای سال آینده 4 ماموریت اصلی را در نظر گرفته‌ایم که باید در راستای آن برنامه ریزی کنیم و به آن بپردازیم. اولین ماموریت اصلی بسیج دانشجویی پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری است زیرا در مورد این مطالبات همه به هم نگاه می‌کنند اما پیگیری این مطالبات در دانشگاه‌ها بر عهده شماست.
 
حیدری ادامه داد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری که باید در دانشگاه‌ها پیگیری شود استحکام ساخت درونی نظام است که شامل همان تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی می‌شود و اگر این امر شکل بگیرد حرف‌های سیاست خارجه ما بیشتر شنیده می‌شود. این موضوع باید تبدیل به یک واقعیت مسلم بشود.
 
وی گفت: سبک زندگی از مطالبات دیگر مقام معظم رهبری است که منشا بسیاری از اتفاقات در جوامع و نوع نگاه انسان‌هاست. خیلی از مشکلاتی که ما داریم به سبک زندگی بر می‌گردد. جمعیت و ازدیاد نسل و اقتصاد بدون نقت از دیگر مطالبات رهبری است.
 
به گفته رئیس سازمان بسیج دانشجویی، ماموریت دوم بسیج دانشجویی نقش آفرینی در موضوعات و مسائل اساسی نظام است، بسیج دانشجویی که یک نهاد آکادمیک بلکه یک تشکل دانشجویی است اما برون داد مواضع بسیج دانشجویی علاوه بر موضوعات سیاسی باید علمی نیز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: ماموریت سوم بسیج دانشجویی تربیت نیروی هم طراز انقلاب اسلامی است و ماموریت چهارم را نیز رهبر معظم در شعار سال آینده مشخص می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار