" کاترین اشتون" مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا خواستار اجرایی شدن توافق اخیر بین دولت و مخالفان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا خواستار پایان خشونت ها در اوکراین و اجرایی شدن توافق اخیر بین دولت و مخالفان شد.

کاترین اشتون گفت اجرای توافقنامه  امضای شده بین رئیس جمهور و رهبران مخالف کلید بحران است. طبق این توافق باید انتخابات زودهنگام برگزار شود ، قانون اساسی جدید تدوین و دولت وحدت ملی تشکیل شود.

اگر این توافقنامه پابرجا بماند ، یک گشایش عمده در بحران چند ماهه  اوکراین به وجود می‌آید.بحران چند ماهه این کشور در روزهای اخیر به سرعت وخیم شده و دهها کشته و صدها زخمی بر جای گذاشته است.

اشتون در جمع خبرنگاران در لندن  گفت:« هدف فوری ما باید پایان خشونت ها باشد.اجرای توافقنامه کلید مشکل و بسیار چالش برانگیز خواهد بود.و در هر کاری که الان انجام می دهیم  باید از مردم اوکراین برای اجرای توافقنامه حمایت کنیم.این توافقنامه یک توافق اوکراینی است که مردم این کشور باید آن را  اجرا کنند و ما در این مسیر از آنها حمایت می کنیم.»

مقامات روس بلافاصله از این توافقنامه انتقاد کردند و معترضان که از خشونت پلیس خشمگین هستند ، حاضر نشدند کمپ های خود را در مرکز کییف ترک کنند.

اما اشتون گفت که وزیر خارجه روسیه  به اهمیت توقف خشونت‌ها واقف است.

وی گفت که اتحادیه اروپا باید به مردم و سیاستمداران اوکراین در برقراری ثبات و آرامش در این کشور کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار