نجفي‌توانا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت تدوین قوانین کارآمد و ارتقای همکاری‌های بین‌المللی به منظور مبارزه با جرائم سایبری

يك حقوقدان گفت: با توجه به گسترش فضاي مجازي و سهولت انجام جرايم جديد و بين‌المللي در فضاي سايبري امكان رصد كردن تمام مجرمين وجود ندارد، بنابراين تدوين قوانين موثر، همكاري‌هاي بين‌المللي ميان دولت‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین در این زمینه ضروري به نظر مي‌رسد.

"علي ‌نجفي ‌توانا" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با اهميت پليس جرايم سايبري اظهار داشت: جرایم سایبری ممکن است در هر جایی اتفاق بیفتد و غالبا قابل ردیابی نیستند، بنابراين پليس تخصصي تحت عنوان پليس فتا با همكاري قوه قضاييه نسبت به تعيين مصاديق اين جرم اقدام مي‌كنند.
 
وی تصریح کرد: جرایم سایبری، نوعی از جرایم اینترنتی است كه در محیط سایبري كه يك محيط مجازي است به وجود می‌آیند و کاربران می‌توانند به هرگونه خدمات اطلاعاتی الکترونیکی در سراسر دنیا دستیابی پیدا کنند.
 
اين حقوقدان در پايان گفت: با توجه به گسترش فضاي مجازي و سهولت انجام جرايم جديد و بين‌المللي در فضاي سايبري امكان رصد كردن تمام مجرمين وجود ندارد و اين در حالي است كه جنگ سايبري به عنوان جنگ نوين ميان كشورها محسوب مي‌شود، بنابراين تدوين قوانين موثر، همكاري‌هاي بين‌المللي ميان دولت‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین در این زمینه ضروري به نظر مي‌رسد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار