یک روانپزشک عنوان کرد

منابع موجود برای بهبود "بهداشت روانی" جامعه صرف نمی‌شود

با وجود نیاز جدی و لزوم توجه به وضعیت روانی افراد جامعه، اما متاسفانه در حال حاضر منابع کافی و مورد نیاز برای بهبود بهداشت روانی جامعه صرف نمی‌شود.

مهدی شفیعی روانپزشک درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، بهداشت و سلامتی چیزی فرا‌تر از نبود بیماری است و در واقع تمام جنبه‌های جسمی، روحی روانی، اجتماعی و شغلی را نیز شامل می‌شود. 

وی گفت: مفهوم بهداشت روان شامل رفاه ذهنی، احساس توانمندی، درک همبستگی بین نسلی و توانایی تشخیص استعدادهای بالقوه هوشی و عاطفی در خود است. 

شفیعی با بیان اینک بهداشت روانی به اندازه بهداشت و سلامت جسمی حائز اهیمت است، افزود: مشکلات و بیماری‌های روحی و روانی تاثیرات زیادی بر روی سلامتی دارند و علاوه بر عوارض معمول خود، می‌توانند موجب بروز مشکلات و بیماری‌های جسمی و همچنین آسیب‌های اجتماعی و شغلی نیز شوند. 

وی تاکید کرد: با وجود نیاز جدی و لزوم توجه به وضعیت روانی افراد جامعه، اما متاسفانه در حال حاضر منابع کافی و مورد نیاز برای بهبود بهداشت روانی جامعه صرف نمی‌شود. 

شفیعی یادآور شد: در حالیکه بسیار از کشور‌ها بودجه‌های زیادی را برای بهبود وضعیت روانی مردم خود صرف کنند، اما در کشور‌ها بودجه‌های صرف شده برای موضوعات و بهداشت روانی بسیار ناچیز که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.