چالشی برای "رستاخیز"، درخواست حاتمی کیا از رئیس جمهور و... مهم ترین وقایع این هفته سینمایی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای ایران در دانشگاه تهران به انتقادهای تند علیه جریان سینمایی کشور و مدیریت جشنواره فیلم فجر در این هفته سینمایی پرتنش پرداخت و گفت: وقتی می بینم یک نوع اراده‌ای هست که از من به عنوان یک فیلمساز وابسته تعریف کنند و می‌خواهند من از دست رئیس‌جمهور جایزه بگیرم و نه از دست همکارانم، خب هوشمندی به من می‌گوید که به نام نامی بچه‌های جنگ غریب بایستم کنار و جلو نیایم.

وی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی نیز این چنین گفت: آقای روحانی! جریان فرهنگی ما مردان بزرگ می طلبد نه مردانی که 24 ساعت پای حرف خود نمی‌ایستند. من بابت این نوع سخن گفتن هزینه داده‌ام و افتخار من این است که با همین حرف‌هاست که اسم من پیش شما جوانان عزیز مطرح می‌شود.

اما اخبار نمایش تصاویر اهل بیت (ع) در فیلم "رستاخیز" موضوعی بود که مراجع و مداحان واکنش منفی نسبت به این موضوع نشان دادند و به همین جهت مدیران سینمایی برای رفع این مشکل دیداری را با آیت‌الله مکارم شیرازی و حتی آیت‌الله سیستانی ترتیب دادند و بعد از این دیدار تصمیم گرفتند که با رفع اشکالات وارد شده به این فیلم ، برای اکران عمومی، نظرات، اشکالات و دغدغه‌های مراجع عظام تقلید را در نظر بگیرند.

در مقابل سینماگران نیز از جمله رضا میرکریمی در پی برخی حواشی مطرح شده اخیر به ویژه برای فیلم «رستاخیز» در نوشتاری واکنش نشان داد و گفت: از برخوردهای اخیر با سینماگران برجسته کشور بوی بی‌اخلاقی و تعصب‌های سیاسی به مشام می‌رسد.

آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از مراجع عظام تقلید، منصور ارضی عبدالرضا هلالی - مداح اهل بیت (ع) - نمایش چهره حضرت ابوالفضل (ع) را در فیلم‌ها جایز ندانست و نسبت به این موضوع معترض بودند.


آغاز یک ماجرای چالشی برای جشنواره فیلم فجر، اواسط مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر نامه ای از رضا درمیشیان تهیه‌کننده فیلم «عصبانی نیستم!» خوانده شد مبنی بر اینکه برای حفظ آرامش سینمای ایران از جوایز خود گذشتیم.

این نامه با توجه به حواشی و اتفاقات روزهای قبل برای هیچ‌کس عادی نبود و برخی سایت‌ها اعلام کردند که درمیشیان با فشار دبیر جشنواره و برخی مسئولین مجبور به نوشتن این نامه شده است؛ تا اینکه فرامرز قریبیان (دیگر عضو هیئت داوران) صراحتا از انتخاب نوید محمدزاده با اتفاق آرای هیئت داوران به عنوان بهترین بازیگر جشنواره سی و دوم خبر داد و از اتفاقات و حواشی که مانع از اعلام نام او شد، انتقاد کرد.

به دنبال این صحبت‌ها رضا عطاران گفت: این سیمرغ متعلق به من نیست زیرا رای هیئت داوران جشنواره فجر انتخاب نوید محمدزاده به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره بوده، به همین خاطر این جایزه را متعلق به ایشان می‌دانم، نه خودم. 

اما حاشیه "عطاران" به این جا ختم نمی شود صحبت‌هایی که او در یکی از نشست های خبری جشنواره فیلم فجر مبنی بر انجام هر کاری برای خنداندن مردم مطرح کرد، باعث شد "جمشید مشایخی" حرف های او را بی اخلاقی بداند و از اهدای سیمرغ به او ابراز تاسف کند.

با نزدیک شدن به عید نوروز بسیاری از صاحبان فیلم‌هایی که در جشنواره سی‌و‌دوم فیلم فجر حضور داشتند، در تلاش هستند تا بهترین زمان اکران سال را در اختیار بگیرند و در این میان سرگروه اکران نوروزی فیلم "طبقه حساس" به سینما "استقلال" رسید اکران عمومی «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی از جمعه دوم اسفند ماه با سرگروهی "سینما قدس" در تهران و شهرستان‌ها آغاز شد.

قرارداد اکران فیلم "چ" در دفتر فیلمیران بسته شده است و قرار است این فیلم به عنوان گزینه نوروزی سرگروهی "آزادی" همزمان با آغاز اکران‌های نوروزی به روی پرده برود. "دو ساعت بعد مهرآباد" اولين ساخته بلند سينمايي عليرضا فريد است که اکرانش را در گروه سينمايي "آفريقا" آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۱۲:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۳
کوتاه بیاید بابابگذرید به اون همه کار شیرینش تلخیش گم میشه ایشون ماهن
-
محمدرضا
۰۸:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
رضا عطاران از بزرگان سینمای طنز ایران هستند نمی توان با گفتن یک ایده غیر معقول از وی غول بی ادبی ساخت . من مطمئنم ایشان از گفته خود پشیمان است . چنین بازیگر و کارگردانانی ما در کشور کم داریم .
Iran (Islamic Republic of)
علي اکبر
۰۰:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
رضا عطاران واقعاً بازيگر قابليست. قوي و توانا در زمينه ي طنز.
اگر به معني طنز دقت کنيد ، حرف عطاران به معني واقعي شلوار درآوردن نبوده. بلکه بدان معناست که در جامعه ما اکثر مردم غمگين و افسرده اند. براي شادي و برگرداندن اميد به دل مردم بايد به سخت ترين کارها تن داد. اين زبان طنز است که نيش دار است. کوتاه نگاه نکنيد
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۸:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
اقای عطاران برادر من بزگوار این حرف بود زدی حالا یه نفربه تویه چیزی گفت توباید جلوی دوربین این این حرف ناشایست وبزنی این حرف من به تونصیحت قبل ازحرف زدن فکرکن مزمزه کن ببین چی داری میگی وکلام اخراین کاری که توبرای خندوندن مردم میخوای انجام بدی قبل ازتومستربین این راه ورفته حالا از تیمارستان روانی سردراورده توعبرت بگیر.
Iran (Islamic Republic of)
وجیهه
۱۳:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
ز حق توفیق خدمت خواستم،دل گفت پنهانی/چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی/وفقط آقای عطاران این بیت را درک کرده و به آن عمل می کند.
Iran (Islamic Republic of)
وجیهه
۱۳:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
طنز پردازی چون آقای عطاران نه زاییده شده و نه زاییده خواهد شد. پس قدرش رابدانیم.
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضاحسینی نژاد
۲۳:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
سلام. الگوی ما امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و ائمه اطهار علیهم السلام هستند. الگوی ما شهیدچمران است، الگوی ما شهیدحسن تهرانی مقدم است، الگوی ما شهیدکاوه است، الگوی ما شهدای هسته ای هستند، الگوی ما امام خمینی(ره)است، الگوی ما مقام معظم رهبریست، آیا اینان را می شناسید؟ الگوی ما غیرت و دیانت و ایثار است، آیا می دانید اینها چیست؟ الگوی ما یک عالم متعهدمتدین آگاه به زمان است که به دردجامعه می خورد. الگوی ما کسیست که با دیدنش به یاد خدا و خوبیها بیفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
آقای عطاران دوست داشتنی بوده -هست وخواهدبود. ولی ای کاش این حرف رو نمی زد به هرحال انسان جایز الخطا ست و مطمئن باشید اگر می دونست که اینقدر بهش گیر میدن حتما نمی گفت .شاید هم برای مزاح گفته .لطفا تخریب نکنید
-
يوسف
۰۹:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
سلام :نيت آقاي عطاران براي شادي مردم مثبت است. ولي انسان گاهي اشتباه مي كند.كه اشتباه وي با عذرخواهي قابل جبران است.
Iran (Islamic Republic of)
علي درويش ژور
۰۹:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
آقاي عطاران هنرمند توانا و فوق العاده نكته بين است .حذف او در چند سال اخير از ساخت مجموعه هاي تلويزيوني بخوبي جاي خالي اور را نشان داده و هيچ نياز به توضيح ندارد. من اور دا دوست دارم و مي دانم به ايراني بودن خودش افتخار مي كند.
-
روح الله
۰۹:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
یادم میاد یه بار آقای عطاران در یک برنامه تلوزیونی گفت که بر خلاف ظاهر فیلماش آدم کمرو و خجالتی هستند اما حالا چی شده که ایشون اینطور بی ادبانه مقابل دوربین ها و خبرنگارا اینجوری حرف میزنه ... نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
چقدر سخت میگریید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
ای بابا بعضی ها هم ک دیگه شورشو در آوردن
بابا ی شوخی بوده دیگه .
-
جعفر
۰۷:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
تورا خدا ولش کنید بیچارهمنظورش این بود که جهت شد کردن مردم حاضرم خودم را هم کوچک کنم نه چیز دیگه اخر اخلاص و از خود گذشتگی در راه مردم از این هم بیشتر و الا اگر می خواست قبل از اینها می تونست بد اخلاقی یا بی اخلاقی کند اون به زبان طنز گفته همین
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۷:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
آقاي عطاران شما ديگه چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۲:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
همه قبول دارن که آقای عطاران طناز سینمای ما هستش شاید این حرفی که زده به شوخی گفته باشه و خواسته توی جمع شوخی کرده باشه. ودر جواب اون دوستی که گفته ایشون الگوی ما جوانانه من قبول ندارم.درسته ایشون میتونن الگو باشه اما این ماییم که تصمیم میگریم چه چیزی رو از چهکسی الگو بگیریم ما رو چه فرض کردی از قدیم گفتند شنونده باید عاقل باشه.نسل ما با بقیه نسلها فرق داره مگه نه........!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
خیلی تند میریم در همه امور ! فرد بزرگ و محترم را نمی شود با کوچکترین چیزی نابود کرد. ملاک ما هم گفتار آقای مشایخی و دیگران نیست، درک و پردازش خودمان است.
Iran (Islamic Republic of)
طاهری
۰۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
بی اخلاقی در سینما به خیلی جاها و چیزهای دیگری ختم میشه که این اولشه. متاسفم که محبوبیت خودشون رو به این مفتی ها از بین میبرند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن ف
۲۱:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
آقارضا بازيگر بزرگيست اما كارش اشتباه بود و حتماعذرخواهي هم ميكنه.
Iran (Islamic Republic of)
کامران میرزایی
۲۱:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
دم عطاران گرم. اون از بهترین و دوست داشتنی ترین کمدینهای ایرانه و با این حرفش فقط قصد خنداندن مردمو داشته. اقای مشایخی هم زیادی داغ کرده
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۰:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
آقای رضا عطاران و امثالهم هر چند بزرگ باشند باید ادب و متانت را در انظار عمومی رعایت کنند و یا اینکه اگر نادانسته اشتباهی کردند اشتباهشان را با عذرخواهی جبران نمایند در غیر این صورت به نظرم اگر ایشان را ممنوع التصویر نکنند ، این مسئله سرآغازی می شود تا دیگر بازیگران سینما و یا فوتبال و ... استعدادهای نهفته شان را آشکار کنند .
Iran (Islamic Republic of)
حامد موذن
۱۹:۴۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
رضا عطاران مرد بزرگ سينما و سريالهاي طنز است با يك اشتباه نبايد كل سابقه اين هنرمند زير سوال بره آدمه جايز الخطاست حرفش درست نبود به قوله پسر خاله ((معذرت))!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
کی خواست سابقشو زیر سوال ببره؟ هرف خیلی ناجوری زده که هیچ توجیحی نداره. باید عذرخواهی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
حالا هر چی
۱۹:۴۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
سلام،
جامعه اسلامی=غیرت مرد+ حجاب زن
البته با چاشنی حیا برای هردو
اگه نباشه میشه اینجوری
ماهواره بده یا خوبه؟ نظر شما چیه؟
آها یعنی اگه جنبه داشته باشیم اشکال نداره.
فکر کنم یکی از اثراتش اینه که آدمارو بی جنبه میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
من خواهش میکنم اولند موضعات بداخلاقی بزرگ نکنیم دومند شایذ آقای عطاران خودش از حرف خودش پشیمان شده باشد و مانباید دیگر این موضوع را کش بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
بصیری زاده
۱۹:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
برادر بزرگ کردن بخاطر اینه که ادمی به خوبی وبزرگی ایشان اشتباهش هم بزرگ جلوه میکنه وبرای بچه های نوجوان وجوان الگورداری میشه وبیشتر برای اینه که بدونند حرف خوبی نیست وکار خوبی نبود و بهتر است ایشان زودتر بیاد وبا عذر خواهی واقرا به اشتباه موضوع را جمع کنه
Iran (Islamic Republic of)
saba
۱۹:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
خنداندن دیگران به هر قیمیتی ارزش ندارد مخصوصا اگر این کار با بی اخلاقی همره باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
عطاران حرفشو گفت...قرارنیست همه مانند هم بیندیشند یا کردارشون مانند هم باشه
Iran (Islamic Republic of)
بصیری زاده
۱۹:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
اگر یک بچه بگه تو لباست عقربه زود میگردی از ترس اما این همه خدا ودین وامام ونبوت گفتند ومیگویند چرا باور نمیکنیم ویک کمی نمیگردیم دنبال واقعیت نمیریم بابا حرف زدن یک ادمی که روی بعضی از افراد که ایشان را قبول دارند وشاید هم الگو برداری اخلاقی کنند خوب نیست هر حرفی جائی وهر نقطه مکانی دارد بهترین کار اقرار به اشتباه وکم رنگ کردن حرف وحدیث ها است به نظر من ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
نغمه
۱۹:۰۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
واقعا آقای عطاران چه جور روش شد این این حرفو زد؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۸:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
امیدواریم بی اخلاقی وبدحجابیها ازسینمای ایران دور شده وسینمایی پاک ودرخور ایران اسلامی داشته باشیم در مقابل حرکت زیبا وشایسته خانم مریلا زارعی متاسفانه حرکت ناپسند رضا عطاران را شاهد بودیم که امیدواریم برخورد مناسبی با ایشان صورت بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۸:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
عطاران چی گفته میشه بگید؟
Iran (Islamic Republic of)
بصیری زاده
۱۹:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
اگر از خودش بپرسی شرمش میشه دوباره بگه فقط باید بدونه بعضی از جوانان شما را الگو قرار میدهند مراقب حرکات ورفتار تان باشید فردادر محضر عدل الهی باید به خیلی از کسان پاسخگو باشید اقای عطاران
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
آقای عطاران باعث تاسف شرم ساری می باشد
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۴:۱۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
رضا عطاران از هنرمندان خوب کشور ماست ولی این صحبت ها در کنفرانس خبری واقعا از او بعید بود.اگر هم می خواست جواب اون منتقد را بدهد باید بصورت محترمانه جواب اونو میداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
اتفاقا همان بهتر که جواب ایشان را یک همکار پیشکسوتشان داد قبل از اینکه دیگران از این ماجرا هیاهو به راه بیاندازند
آخرین اخبار