هم‌اکنون شناسایی ۲۵۰ مجله نامعتبر خارجی در کشور صورت گرفت که پژوهشگران و دانشجویان طی راه‌های مشخص، می‌توانند این مجلات را به وزارت علوم معرفی کنند.

مظفر شریفی مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: حدود ۲۵۰ مجله خارجی و بین‌المللی (به زبان انگلیسی) وجود دارد که نامعتبر است و هم‌اکنون شناسایی این نوع مجلات همچنان ادامه دارد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص راه شناسایی این مجلات اظهار داشت: دانشجویان ‌و پژوهشگران می‌توانند با ارائه دلایل مبنی بر اینکه این مجلات نامعتبر هستند از ورود این نوع مجلات در عرصه‌های علمی جلوگیری کنند البته راه‌های شناسایی این نوع مجلات نامعتبر مختلف است که از جمله آن می‌توان به بررسی‌ داوری و اعلام نتایج در خصوص درخواست‌ چاپ مقاله در نشریات و مجلات را نام برد که با توجه به اینکه مدت زمان طولانی برای چاپ یک مقاله در نشریه‌ای معتبر طول می‌کشد، این نوع نشریات تقلبی طی مدت ۲ یا ۳ روز اقدام به چاپ مقاله می‌کنند. 

شریفی تصریح کرد: دریافت وجه نقدی جهت چاپ مقاله نیز در نشریه یکی دیگر از نشان‌های نشریات تقلبی و مجلات نامعتبر است که این نوع مجلات در ازای دریافت وجه نقدی اقدام به چاپ مقاله می‌کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار