دبیر تیم‌های ملی هندبال گفت: هم‌اکنون تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان خود را برای مسابقات آسیایی اردن آماده می‌کند.

سعید شاهی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: ملی پوشان نوجوان کشورمان هم اکنون خود را برای رقابت‌های آسیائی که شهریور سال 93 به احتمال زیاد در اردن برگزار خواهد شد آماده می‌کند و تاکنون دو اردو برگزار کرده است و سومین اردوی طی روزهای 20- 16 اسفند در تهران خواهد بود.  

دبیر تیم‌های ملی هندبال ایران تصریح کرد: 10 اردوی دیگر تا زمان آغاز رقابتهای آسیائی پیش‌رو دارد و با تیم‌های لیگ برتری، تیم ملی جوانان و حضور در تورنمنت، آسیائی مدنظرمان است.  

وی تصریح کرد: ششمین دوره مسابقات هندبال نوجوانان آسیا شهرویور سال آینده به احتمال زیاد اردن باشد برای همین ملی پوشان ایران نیز با آماده‌گی بهتر و مناسب به این رقابت‌ها اعزام  شد.  
شاهی در ادامه گفت: نوجوانان ایران تاکنون 3 دوره به این رقابتها اعزام شد‌ه‌اند و 3 عنوان اولی، دومی و سومی را در کارنامه خود دارند.  

قطر، کره و ایران قدرتهای آسیا

وی اشاره کرد در قاره کهن تیم‌های قطر با 4 دوره حضور دوطلا، دو نقره اول کره با چهار دوره شرکت یک طلا، یک نقره و دو برنز دوم و ایران با 3 دوره اعزام و یک مقام اولی (طلا) یک دومی نقره و یک سومی در جایگاه سوم قرار دارد و تیم‌های کویت یک طلا چهارم آسیا هستند 3 دوره حضور در مسابقات جهانی.  

شاهی افزود: تیم ملی هندبال ایران 3 دوره به رقابتهای جهانی که 84 قطر که از 10 تیم هفتم شد، 86 بحرین یازدهم شدیم و 88 کویت دهم شدیم  

وی یادآور شد: در مسابقات هندبال نوجوانان آسیا معمولا 7-6 تیم خوب و قدرتمند شرکت می‌کنند.  

آغاز اردوهای تدارکاتی بزرگسالان بعد از پایان لیگ برتر

دبیر تیم‌های ملی هندبال درخصوص آغاز اردوی بزرگسالان گفت: اردوهای تمرینی و آماده‌سازی تیم ملی بعد از پایان بازیهای لیگ برتر یعنی اردیبهشت سال 93 خواهد بود.  

دیدار با تیم‌های اروپائی  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای نخستین بار به مسابقات جهانی قطر صعود کرده‌ایم باید با تیم‌های بزرگ دنیا مسابقه دهیم تا بازیکنان پخته‌تر شوند.  

به احتمال در اسپانیا اردو به نیم  

وی عنوان کرد: اردوها در قاره سبز خواهد بود و یکی از مکان باتوجه به سرمربی تیم ملی بزرگسالان اهل اسپانیا است در این کشور است مابقی نیز درحال رایزنی است. 

برگزاری مسابقات آسیایی این چئون در کری شاهی در ادامه گفت: رقابتهای آسیائی این چئون را پیش‌رو داریم که سال آینده در کری برگزار خواهد شد و قبل از رقابتهای جهانی به این مسابقات خواهیم رفت.  

تلاش برای حفظ عنوان دومی در این مسابقات شاهی تأکید کرد: تیم ملی هندبال بزرگسالان کشورمان مقام دومی دوره گذشته مسابقات آسیائی را دارند این دوره باید تلاش شود که این عنوان حفظ شود و با پتانسیل و قابلیت‌هایی که از هندبالیستهای کشورمان سراغ داریم چه بسا قهرمانی نیز شویم ما توان این کار را داریم.  

انجام بازی‌های تدارکاتی زیاد برای موفقیت تیم‌های ملی  

وی در پایان اشاره کرد: به طور حتم قراردادن زیاد بازیهای تدارکاتی در برنامه‌های آماده سازی و مسابقه با تیم‌های بزرگ دنیا می‌تواند تجربیات زیادی را برای بازیکنان و تیم ملی کشورمان داشته باشد ما دیگر جهانی شدیم و باید جهانی فکر کنیم. 

گفتنی است؛ هندبالیستهای ایران در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال آسیا مردان آسیا موفق به کسب سهمیه جهانی و سومی قاره کهن شدند و یک افتخار بزرگ را برای ایرانی به ارمغان آوردند و ما نیز به نوبه خود برای آنها در تمامی مسابقات بین‌المللی آرزوی موفقیت می‌کنیم.  

انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار