اجرای سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی باعث افزایش ورود سرمایه‌گذاری خارجی و بهره‌گیری مناسب از سرمایه‌های خارجی وارد شده به کشور می‌شود.

بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: طبق آمار موجود تاکنون حدود 350 تا 400 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم که در مجموع رقم جذب شده بالغ بر 4 میلیارد و 350 میلیون دلار است که تا پایان سال رکورد سال گذشته را پشت‌سر خواهیم گذاشت.
 
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی به علت حضور طرف‌های خارجی افزایش چشم‌گیری یافته به همین علت ما شاهد سرعت گرفتن افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی طی ماه‌های اخیر هستیم.
 
***سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری باعث افزایش ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور می‌شود


بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در ادامه گفتگو با خبرنگار ما، در پاسخ به این موضوع که ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری چه تأثیری بر روی جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد گفت: ابلاغ این سیاست‌ها در راستای حمایت از تولید داخلی و کاهش فشارهای اقتصادی اعمال‌ شده از سوی غرب است که یکی از مفاد آن حمایت و تشویق ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور به منظور استفاده این منابع  مالی در بخش‌های زیربنایی کشور است.
 
وی ادامه داد: همان طور که آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد گردش منابع مالی در جهان روند بسیار بالایی را به  خود اختصاص داده که باید با اتخاذ تدابیر مناسب اقدامات  لازم برای جذب و ورود این سرمایه‌ها را به منظور تکمیل پروژه‌های زیربنایی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی مانند صنایع نفت و گاز به کار ببندیم.
 
علیشیری تأکید کرد: ابلاغ سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی باعث کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و اتکا به درآمدهای حاصل از فعالیت سایر بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود به همین منظور مقام معظم رهبری با توجه به تمام شرایط اقتصادی کشور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع ابلاغ کردند.

***توسعه روابط تجاری با چین


وی در خصوص ورود هیئت بلندپایه تجاری چین به سرپرستی وزیر بازرگانی این کشور عنوان کرد: همان طور که می‌دانید چین یکی از طرف‌های بزرگ تجاری کشورمان در حوزه‌های مختلف است روابط تجاری با چین از اهمیت ویژه‌ای برای کشورمان برخوردار است.
 
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی افزود: دیدارهایی با هیئت چینی انجام می‌شود که در این مذاکرات توافقاتی برای گسترش روابط تجاری تهران- پکن در دستور کار دو طرف قرار گرفته که طی روزهای جمعه و شنبه طی مذاکراتی که انجام خواهد شد توافقات تجاری مهمی به امضای دو طرف خواهد رسید.
 
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار