آزادسازی و واردات کالا از مبادی رسمی با پرداخت عوارض گمرکی در روند کاهش قاچاق و تأمین نیاز متقاضی نقش بسزایی ایفا می‌کند بنابراین نباید با ممنوعیت واردات کالاهای لوکس زمینه سودجویی برخی واسطه‌ها را فراهم کرد.

سیدمحمدحسن میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: واردات کالاهای اولویت دهم می‌تواند روند قاچاق را کنترل کند.

وی تصریح کرد: در جلوگیری از واردات کالا نمی‌توان تمامی مرزها را کنترل کرد بنابراین هر گونه محدودیتی می‌تواند در افزایش پدیده قاچاق مؤثر باشد.

میرمحمدی افزود: چنانچه تقاضا برای کالایی وجود داشته باشد و کنترل آن مقدور نباشد، رفع نیازها و سودآوری برخی واسطه‌ها باعث می‌شود واردات از مبادی غیررسمی انجام شود.

***اجرای فاز دوم قانون هدفمندی با فراهم شدن بسترهای حمایتی لازم


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با اختصاص سهمی از منابع هدفمندی در فاز اول به بخش تولید و ایجاد بسترهای حمایتی لازم فاز دوم قانون هدفمندی در سال‌جاری اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی قطعا نگرانی از افزایش قیمت‌ها را به وجود خواهد آورد تصریح کرد: فعال کردن بخش تولید و سرمایه در کنترل تورم نقش بسزایی دارد که باید در آن توجه کرد.

نماینده مردم گلپایگان در خصوص برنامه‌های دولت برای کنترل تورم خاطرنشان کرد: فعال کردن بازارهای تولیدی، بخش بورس، افزایش سرمایه بانک و همچنین گسترش اشتغالزایی می‌تواند از عوامل تأثیرگذار در کاهش تورم و نقدینگی باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، قاچاق ، هدفمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار