بازارچه مرزی بندر آستارا به عنوان نخستین ایستگاه سرمایه گذاری گیلان راه اندازی می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، فرماندار این شهرستان گفت: فعال سازی بازارچه مرزی ، رفع مشکلات موجود در گمرک، تقویت صادرات از مرز زمینی و دریایی و آسان کردن تردد در دو سوی مرز از جمله برنامه هایی است که در اولویت قرار دارد . درحال حاضر یک‌هزار و ۵۰۰ صنف در بازارچه مرزی آستارا فعالیت دارد و این مرکز خرید برای ۵ هزار نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده است .

سیروس شفقی توجه ویژه به رفع مشکلات صید و صیادی ، پیگیری منطقه ویژه اقتصادی، تکمیل بندر چند منظور آستارا را از دیگر طرح های با اهمیت اقتصادی این شهرستان توصیف کرد و اظهار داشت: با اجرای این برنامه ها آستار شاهد پیشرفت های فراوان خواهد بود و می تواند سهم بیشتری در رونق اقتصادی استان برعهده گیرد.

وی با اشاره به تردد سالانه بیش از 25 هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان از مرز زمینی آستارا برای دریافت خدمات درمانی کشورمان ، برلزوم تجهیز و آماده سازی بیمارستان یکصد تخت خوابی و دیگر مراکز درمانی منطقه برای ارائه خدمات موردنیاز گردشگران درمانی تاکید کرد.

شهرستان آستارا در شمال غرب استان گیلان به دلیل داشتن مرز زمینی با جمهوری آذربایجان و یکی از گمرکات فعال شمال کشور ، جایگاه شایسته در صادرات چمدانی دارد. /س


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.