مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی از ذخیره سازی بیش از سه برابر ظرفیت نیاز مردم استان به مرغ منجمد در ایام عید خبر داد.

غلامرضا اسلامی پناه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با پرهیز از اعلام میزان مرغ ذخیره شده گفت: ذخیره سازی مرغ بر مبنای نیاز مردم استان برآورد و از یک سال قبل خریداری شده است از این رو افزایش قیمت در بازار این محصول نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر کاهش تقاضا برای مرغ منجمد پس از توزیع این محصول در سبد کالایی ادامه داد: مصرف مرغ در استان زیر 300 تن در ماه است و باقی مانده به سایر استان ها از جمله خراسان شمالی ، خراسان جنوبی ، بندر عباس ، کرمان ، فارس ، قم ، مرکزی و کرمانشاه صادر می شود.

این مسئول در پاسخ به این سئوال خبرنگار ما که علت افزایش مرغ در روزهای اخیر چیست؟ گفت: تغییر قیمت 100 تا 200 تومان مرغ در روزهای اخیر متعارف است و ارتباطی با بخش توزیع ندارد و ناشی از تولید است.

اسلامی پناه تشریح کرد: مسئولیت پشتیبانی امور دام استان، تنظیم و پشتیبانی از وضعیت بازار است و اگر افزایش قیمت مرغ ناشی از کمبود توزیع باشد این میزان بررسی و به بازار تزریق می شود تا قیمت این محصول به تعادل و ثبات برسد.

وی متولی قمیت گذاری مرغ منجمد را سازمان صنعت ، معدن و تجارت دانست و در خصوص تغییر احتمالی قیمت این محصول در روزهای نزدیک به عید نوروز بیان کرد: کاهش تقاضا در بازار با توجه به توزیع مرغ منجمد در سبد کالا، افزایش قیمت این محصول را در روزهای نزدیک به عید نوروز به صفر می رساند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی به ورود بیش از 5 میلیون زائر و مسافر نوروزی به استان به ویژه مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: ذخیره مرغ منجمد و گرم در استان با در نظر گرفتن تعداد زائران و مسافران نوروزی در استان به ویژه مشهد مقدس انجام و این میزان تا سه برابر نیاز مردم پیش بینی شده است./س

برچسب ها: مرغ ، منجمد ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.