طالبان پاکستان روز چهارشنبه به منظور از سر گیری روند صلح برای برقراری آتش بس اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه،  طالبان پاکستان روز چهارشنبه به منظور از سر گیری روند صلح برای برقراری آتش بس اعلام آمادگی کرد.

طالبان آتش بس را به حمله نکردن ارتش به مواضع این گروه منوط کرد. مذاکره کنندگان پاکستان روز دوشنبه مذاکره با شورشیان را بعد از آنکه یک گروه طالبان از اعدام 23 سرباز پاکستانی ربوده شده در ژوئن 2010 خبر داد، به حالت تعلیق در آوردند.

دولت بلافاصله آتش بس را بعد از برگزاری دور جدید مذاکرات با شورشیان خواستار شد.  
بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه، بعد از آنکه "نواز شریف"، نخست وزیر پاکستان روند صلح با شورشیان را از اواخر ژانویه شروع کرد، دست کم 70 نفر در حملات طالبان کشته شده اند.

شهید الله شهید سخنگوی طالبان پاکستان گفت:  در صورتی که دولت تضمین دهد همکاران ما زیر شکنجه جان خود را از دست ندهند، در حملات کشته نشوند و این حملات متوقف شود، ما آماده برقراری آتش بس هستیم .

وی خاطر نشان کرد اگر شورشیان دست کم 70 نفر را از اواخر ژانویه کشته اند حملات نیروهای پاکستانی نیز به کشته شدن 60 عضو طالبان منجر شده است.

طالبان برای صلح آزادی زندانیان، عقب نشینی ارتش از مناطق قبایلی پایگاه طالبان و القاعده در شمال غرب این کشور و اجرای قوانین اسلامی را خواستار است.

بسیاری از خواسته‌های طالبان برای دولت و ارتش قدرتمند پاکستان غیر قابل قبول است و ناظران سیاسی روند صلح را محکوم به شکست می دانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار