در بیست و چهار ساعت گذشته هفده خودروی بمب‌گذاری شده در استانهای مختلف عراق منفجر شده است که طی آن پنجاه شهروند عراقی کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز عربی، در انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک قهوه خانه محلی در شهرستان دجیل جنوب تکریت واقع در استان صلاح الدین عراق  سه غیر نظامی کشته و هجده نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین هفت سرباز عراقی در حمله افراد مسلح گروه موسوم به دولت اسلامی عراق  و شام (داعش) به یک پایگاه نظامی ارتش عراق در شمال شهر "بعقوبه" مرکز استان "دیاله " کشته شدند.

از سوی دیگر "نوری مالکی" از سیاستهای خود در زمینه درگیری با افراد مسلح دفاع کرد. این در حالی است که در بیست و چهار ساعت گذشته حدود پنجاه نفر بر اثر خشونتها و  انفجار هفده خودروی بمب‌گذاری شده در عراق جان باخته‌اند.

همچنین "نوری مالکی" در مقاله ای که پایگاه اینترنتی نشریه "فارن پالسی" آن را منتشر کرده است نوشت درگیریهای مسلحانه در عراق با تندروها و افراط گرایان، جزئی از درگیری بزرگتری است که در کشور سوریه در حال وقوع است. 

 خبرنگار شبکه "اسکای نیوز عربی" در گزارش خود از بغداد گفت: در چهل و هشت ساعت گذشته عراق شاهد ناامنیهای زیادی بود و در این دو روز ، خون شهروندان زیادی از این کشور بر زمین ریخته شد. تنها در روز گذشته هشت خودروی بمب گذاری شده در دو استان  "بغداد" و "دیاله" و چهار خودروی دیگر در استان "بابل" منفجر شد.

خبرنگار این شبکه همچنین افزود: امروز افراد مسلح در کمینی یک خودروی گشتی ارتش عراق را در شهر "بعقوبه" مرکز استان "دیاله" منفجر کردند که طی آن چهار سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در استان "صلاح الدین" نیز انفجار خودروی بمب گذاری شده چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت. از سوی دیگر گلوله باران شهر فلوجه با توپ تاکنون منجر به زخمی شدن پانزده غیر نظامی شده است.این افراد زخمی به تنها بیمارستان شهر منتقل شدند.

تلاشهای ارتش عراق در منطقه "سلیمان بیک" از توابع شهرستان "طوزخورماتو" در استان "صلاح الدین" برای بیرون کردن افراد مسلح استقرار یافته در این منطقه و تسلط کامل ارتش بر آن ادامه دارد.

امروز دو بالگرد در عملیات اطلاعاتی برای کشف پایگاههای افراد مسلح بر فراز مناطق مختلف این استان  فرستاده شد. این بالگردها به سمت منطقه "کردستان" عراق نیز به پرواز درآمدند که منجر به تیراندازی افراد مسلح کرد به این بالگردها شد و در پایان این دو بالگرد مجبور به بازگشت شدند و نتوانستند ماموریت اطلاعاتی خود را بطور کامل انجام دهند.

 شایان ذکر است که این شرایط امنیتی ، مقامات عراقی را به اجرای دیدارها و گفتگوهای زیادی با مقامات کُرد و مسئولان دیگر جریانهای سیاسی در بغداد و خارج از آن سوق داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار