فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا روز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی پاکستان درباره اوضاع امنیتی منطقه با تمرکز بر امنیت افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری شین هوا ، دو طرف همچنین درباره همکاری‌های دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

"ژنرال لوید آستین" که روز چهارشنبه وارد اسلام آباد شده است با فرمانده ستاد مرکزی ارتش پاکستان و فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است در این نشست دو طرف درباره منافع دو جانبه نیز گفتگو کرده اند.
دیدار این فرمانده آمریکایی از پاکستان در بحبوحه تحولات مهم منطقه از  جمله برگزاری گفتگوهای صلح بین طالبان و دولت پاکستان و برگزاری انتخابات افغانستان صورت می‌گیرد.

نقش آمریکا و پاکستان در برگزاری مسالمت‌ آمیز انتخابات افغانستان که در ماه آوریل برگزار خواهد شد، مهم ارزیابی می‌شود.

آمریکا همچنین به دنبال کمک اسلام آباد برای تسهیل خروج نیروهای خارجی از افغانستان است. خاک پاکستان مهمترین مسیر انتقال تجهیزات و ماشین آلات نظامی آمریکا به افغانستان محسوب می‌شود.

آمریکا معتقد است که گفتگوها بین گروه طالبان و پاکستان یک موضوع داخلی این کشور محسوب می شود.حزب حاکم پاکستان بیش از دو ماه است مسیر انتقال تجهیزات نیروهای ناتو را در شمال غرب این کشور در اعتراض به حملات  هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبیله‌ای این کشور، مسدود کرده است. 

علیرغم تقاضاهای مکرر آمریکا از دولت پاکستان، این مسیر هنوز بازگشایی نشده است. مقامات پاکستانی در عین حال تاکید کرده اند دیگر مسیر انتقال تجهیزات نظامی ناتو در ایالت بلوچستان در غرب این کشور همچنان باز است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار