تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده علوم زمین ایران و دانشگاه صنعتی زوریخ سوئیس امضاء شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، این تفاهمنامه،به امضای جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی،مرتضی طالبیان رئیس پژوهشکده علوم زمین ایران و پروفسور ژان پییر بورگ رییس دپارتمان زمین‌شناسی ساختمانی دانشگاه ای.تی.اچ (E.T.H) سوئیس موسوم به دانشگاه صنعتی سوئیس رسید، امکان توسعه مناسبات علمی و تحقیقاتی را بین طرفین فراهم می‌کند.

بر مبنای مفاد این تفاهمنامه، پارامترهای لرزه خیزی گسل تبریز و سایر گسل‌های آذربایجان شرقی با همکاری مشترک زمین‌شناسان دانشگاه صنعتی زوریخ و زمین شناسان مرکز تبریز سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

توسعه همکاری‌های تحقیقاتی در رابطه با ژئودینامیک، ژئوشیمی، ماگماتیسم، لرزه شناسی و سن سنجی زمین، به اشتراک گذاشتن امکانات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی سوئیس و سازمان زمین شناسی ایران و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول یک دوره 5 ساله از دیگر مفاد این تفاهمنامه همکاری مشترک است.

علاوه بر این، دانشگاه صنعتی زوریخ سوئیس با امضا و مبادله تفاهمنامه مزبور متعهد شده است دانشجویان ایرانی در دوره دکترای زمین‌شناسی را پذیرش کند. تز دکترای این دانشجویان با محوریت بررسی گسل تبریز و گسل‌های دیگر آذربایجان شرقی خواهد بود.

پژوهشکده علوم زمین به عنوان یک واحد تحقیقاتى - دانشگاهى وابسته به سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى ایران و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناورى بوده و با دارا بودن مجوزهای لازم از شورای گسترش آموزش عالی و از طریق برگزاری آزمون سراسری، اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته در گرایش‌های مختلف زمین شناسی می‌کند./س
 
 
برچسب ها: امضا ، تفاهم ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.